Skräckfilmer
Tips på skräckisar tack... Gamla som nya.
Tips på skräckisar tack... Gamla som nya.
Strax ska jag kolla Saw 2 samt Oldboy (den kanske är mer thriller btw..).
Har höga förväntningar på Saw 2, 1:an var som sagt extremt bra och obehaglig..
The Shining
The Alien
The others
Dark Water
Gillar man asiatiska skräckisar så är den sydkoreanska filmen "A tale of two sisters" en av dom absolut bästa och läskigaste jag har sett!
Tänkte jag skulle ta mig i kragen och se "Old Boy" och "Silent Hill".. Har blivit så himla blödig sedan jag fick barn bara.. numer är det mer ren skräck snarare än förtjusning.
Oldboy var mer en drama med blodiga inslag än en skräckis. Jag tyckte inte alls att den var bra. Helt besviken.
Jag som hade höga förväntningar på Oldboy.. ;-(
Här är ett urval av mina favvo-skräckisar!
Exorcisten (kom igen, den är ju bara helt bäst fortfarande!)
The Ring (usch för den äckliga tjejen som kommer ut från Tvn!(
Jurtjyrkogården (ok. lite förlegad kanske men jag minns fortfarande den där äckliga katten!)
Hellraiser serien (kult med mycket äckelvarning)
sedan finns det många bra THRILLERS också som tex Saw och När Lammen Tystnar men skräckfilm är ju skräckfilm!
oj, förlåt.
fel kategorier, så radera mina filmer jag rekommenderat då.
Det mesta av Stephen King...
Pestens Tid, The Shining (den långa, inte den av Stanley Kubrick), Langoljärerna, Jurtjyrkogården, Storm of the Century osv osv...
The Ring är som någon skrev också sällsynt otäck.
Lite äldre som jag älskade när jag var liten är ju "The lost boys" och "Silver Bullit" (också King när jag tänker efter!!)
Sen finns det en extremt obehaglig film som inte ens jag som älskar skräckfilm och bli skrämd orkade med att titta klart på: Fear dot com tror jag att det hette..äcklig som bara den...fy!
Såg nyss American Haunting.(ny)
Ger den 3 plus.
Storyn(som bygger på en sann historia)var hyfsad,men jag tyckte inte den ledde någonstans...filmen kändes utdragen,men det var många läskiga effekter.Bra skådespelare som Siccy Spacek och Donald Sutherland.
Old Boy är ju asbra! ...ingen skräckfilm iofs, men VÄLDIGT bra!