• Kwela

Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!

Var tänkt att jag skulle göra äggledarspolning nästa fredag i Stockholm. Nu missar jag min tid för mensen kom idag och inte igår eller i morgon! Snyft!!! Det står att mensen måste vara på dag 8-13 och just nu är den på dag 7! Ringde och förvarnade men fick till svar att alla tider veckan efteråt var bokad förutom på fredagen den 9:e. Men då är jag på dag 14. Hur otur får man ha?! Sen stänger dom för sommaren!

Snälla någon som vet eller som har spolats på dag 14 och det varit ok? Tack...

• Svar på tråden Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!
  • Mirren

Borde inte spela någon som helst roll - bara det inte förstör dina chanser i "verkstaden". När har du ÄL? Lycka till!

• dison

Anledningen till att man inte vill göra spolningen senare än dag 13 har jag för mig är för att man inte vill störa ägglossningen eller kanske till och med störa ett befruktat ägg. Så det beror nog på vilken du brukar få ägglossning om de går med på att göra spolningen ändå.

• r78ks

anledninge till att men ej sploar efter dag 14 brukar vara för att man ej vill stöta bort ett befruktat ägg, men om ni ej har sex så ska det ej vara ngt problem.

jag spolade på dag 14.....

• Kwela

Tack snälla för svaren! Jag blev så ledsen när mensen kom just idag. Ska ringa på måndag och se om jag kan få komma dag 14. Vet inte när jag har ÄL det brukar variera lite från månad till månad. Sedan vet jag inte riktigt hur man räknar på det heller, tar man från den dag man får utslag på stickorna eller?

Tack igen!

• kanskesnart

Jag var på spolning i Tisdags och de var på dag 17 för mig men som r78ks skrev så måste man skydda sig om man har äl innan för annars kan ett eventuellt befruktat ägg spolas ut i äggledarna så de blir ett utomkvedeshavandeskap o de kan ju i sin tur skada äggledarna (de va iallafall så dom förklara för mig på kliniken)
    Lycka till!

• Önskar och hoppas

Hej!

Jag gjorde min kontraströntgen (spolning) på sjukhuset i Malmö. Deras enda krav var att man inte fick blöda och inte heller gravid. Jag gjorde min på dag 8. Lycka till!

Ps Fråga om du inte får göra den dag 7, om du inte blöder då

• Kwela

Tack igen för alla svar! Fick upp hoppet igen! Vill ju bara inte missa chansen till att bli gravid denna månad! Så om man gör det på dag 14 kanske man missar ÄL. En liten fråga till- kan man ha sex samma dag som spolningen?

Önskar och hoppas- önskade att jag kunde göra spolningen på dag 7 men det är så svårt och veta om jag blöder då eller inte.

Kram till er!

• Teälskare

Jag skulle nog inte haft sex, efter spolningen var jag öm i några dagar och inte så sexsugen...

• fröken april

Men vaddå, om man ska ha äl direkt efter spolningen oxå klarar man inte ha sex....hur ska man göra då då??

Svar på tråden Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!