• Kwela

Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!

Var tänkt att jag skulle göra äggledarspolning nästa fredag i Stockholm. Nu missar jag min tid för mensen kom idag och inte igår eller i morgon! Snyft!!! Det står att mensen måste vara på dag 8-13 och just nu är den på dag 7! Ringde och förvarnade men fick till svar att alla tider veckan efteråt var bokad förutom på fredagen den 9:e. Men då är jag på dag 14. Hur otur får man ha?! Sen stänger dom för sommaren!

Snälla någon som vet eller som har spolats på dag 14 och det varit ok? Tack...

• Svar på tråden Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!
  • Kwela

Tack snälla för svaren! Jag blev så ledsen när mensen kom just idag. Ska ringa på måndag och se om jag kan få komma dag 14. Vet inte när jag har ÄL det brukar variera lite från månad till månad. Sedan vet jag inte riktigt hur man räknar på det heller, tar man från den dag man får utslag på stickorna eller?

Tack igen!

• Kwela

Tack igen för alla svar! Fick upp hoppet igen! Vill ju bara inte missa chansen till att bli gravid denna månad! Så om man gör det på dag 14 kanske man missar ÄL. En liten fråga till- kan man ha sex samma dag som spolningen?

Önskar och hoppas- önskade att jag kunde göra spolningen på dag 7 men det är så svårt och veta om jag blöder då eller inte.

Kram till er!

• Kwela

Tack Kun! Lät läskigt för dig! Jag har haft en infektion för flera år sedan, så jag vill verkligen göra undersökningen.

Försöker röra en massa på mig, eftersom att jag är galen så tror jag att mensen ska ta slut snabbare då, så jag kan göra spolningen på dag 7. Håll tummarna för mig!

Hur gick det för er som redan har spolats?

• Kwela

Blårosen vet inte om det var mig du menade eller? Du har nog rätt... kan bara inte hjälpa att tänka att varje månad är en ny chans som jag vill ta reda på. Missade 2 månader i vintras när jag tog bort cellförändringar och det sög!!!

• Kwela

Hej undrar nu om ni som har gjort en spolning kände er annorlunda efteråt. På dag 5-6 efter ÄL stack och sved det i min mage. Några dagar senare började molvärken och den är värre än vanligt. Det som bränner i magen. En natt vaknade jag av att det gjorde så ont. Känns som stark mensvärk. Nu några dagar kvar till BIM känner jag ingenting. Kan det vara så att slemhinnorna fick sig en smäll under spolningen och att det är därför dessa stickningar och bränningar har uppstått? Kram

Svar på tråden Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!