svagare illamående i v10?
borde man bli orolig? Jag blir det i alla fall.... Mår alla dåligt till v12 eller?
borde man bli orolig? Jag blir det i alla fall.... Mår alla dåligt till v12 eller?
det är olika från person till person. vissa mår inte dåligt alls och vissa mår dåligt jäätelänge. var glad om det börjar avta....det skulle jag vara =)
Jag har inte mått dåligt alls och det gjorde jag inte heller förra graviditeten! Jag är inte ett dugg orolig däremot lycklig över att jag slipper må illa!
Jo, men blir ju orolig när illamåendet avtar, just för att det är en påtaglig förändring. Om man aldrig mår illa så är det ju ingen förändring...
Jag har mått illa sen vecka sex, försvann den här veckan, vecka 10 precis som du. Jag har sett en kurva som visade att hcg-hormonet sjunker drastiskt just i v.10. Så är man känslig mot just det så är det ju sannolikt att man mår bättre just vid den här tiden. Tror inte du behöver vara orolig!!!
Lycka till.
Kram.
Jag har oxo mått illa från v.6 och det försvann helt i vecka 10. Jättebskönt!
Med första mådde jag lite småilla då och då under flera veckor, slutade säkert ngn gång runt 3 månader. den här gången mår jag konstant småilla, mycket svagt ofta hela tiden. Inget att oroa sig för, bara se fram emot att det försvinner vilket det förhoppningsvis gör (kan man inte veta förrän efteråt) .
Är i v 10 nu så håll tummarna. Och förresten, det är ju bara skönt för en själv om man nu slipper illamående överhuvudtaget under graviditeten. Ha det gott!
Jag är i v.12 nu och jag mår inte alls så illa som tidigare vilket är ganska skönt.
Bara lätt illamående då och då.
Jag började gradvis må bättre just under v 10 med alla mina symptom. I slutet av veckan hade jag i princip inga alls. Så var det ungefär 2 veckor men nu har vissa börjat komma tillbaka men i mildare form. Är i v 14.
Mitt illamående började minska för ca 1 vecka sedan och idag går jag in i 11+0. Jag njuter av att inte må illa!!!
Det enda problemet nu är att om jag motionerar så sjunker blodsockret VÄLDIGT lågt och jag blir darrig osv. så det gäller att ha något sött med sig jämt.
Mitt illamående avtog oxå påtagligt i v 9-10. Nu är jag i v 15 snart o känner ett vagt illamående nån gång ibland. Jag kände precis som du en oro men det är ingen fara på taket! Min bm sa att man ska bli lite orolig om man har mycket symtom som bara försvinner över en natt.
Ja, mitt avtog oxå i v.10..Mådde jätteilla i v7-9 ungefär..sedan avtog det sakta men säkert..det är HELT normalt!!
Grattis till bebben!!