Inlägg från: Camillie84 |Visa alla inlägg
  • Camillie84

Stopp i avloppet!!

Vi har rensat avloppet i badrummet nu och hällt i kausticksoda men det hjälper inte! Kausticksodan ska ju lösa upp stoppet men det enda som händer är att vattnet blir helt svart och så fylls hela badrumsgolvet med det!
    Tänkte kolla om ngn har ett bra tipps vad man kan göra?
    Är klorin kanske bättre att hälla i?

• Svar på tråden Stopp i avloppet!!
  • Camillie84

Tack för tpsen Ska testa det där med dusch slangen... vet inte om det finns nt hål däri... man ser ju inget, allt är bara svart när man häller i vatten! Usch, vill egentligen inte stoppa ner handen där...
    Ja, vi bor i lägenhet... Om det inte funkar så får vi väl ringa hyresvärden på måndag.

• Camillie84

Jag testade med duschslangen men det funkade inte. Testade med en sugpropp också men ingen skillnad
    Det kommer bara svart vatten nu, USCH!!! Och det stinker där inne Hur ska jag kunna duscha nu? Får ringa hyresvärden imorrn så får dom komma med sin högtrycksslang eller vad dom nu har. Tänker ALDRIG försöka mig på nåt sånt här igen!!

• Camillie84

Det är i badrummet, i avloppet under badkaret. Vi bor i hyresrätt så jag ska ringa dom imorrn.
    Har nästan hällt i en hel burk med kausticksoda...
    Jag skulle verkligen vilja duscha nu men hela badrumsgolvet flls ju med svart äckligt vatten Vill inte gå där sen efter att jag har duschat

• Camillie84

"Leffe" från förvaltaren(hyresvärden) va här imorse och skulle fixa det, jag berättade att jag hade hällt i "lite" kausticksoda men han sa att man inte ska göra det för det blir som cement i avloppet.
    När han spolade vatten i golvbrunnen så märkte han att det bubblade i köket också så han beställde en "spolbil" som kommer imorrn och spolar rent allt.
    Jag har duschat där med proppen i badkaret, så får man släppa ut lite vatten i taget
    Hoppas det fixar sig imorgon!

• Camillie84

Vad är lutsten? Jag hade i nästan hela flaskan i avloppet... Inte så bra kanske?

• Camillie84

Jaa jag ska aldrig hälla i kausticksoda igen! Spolbilen har inte varit här än Vi rinde och frågade om den kommer men dom sa att dom skulle höra av sig... Dom skulle ju ha kommit igår!!

• Camillie84

Mirris: Usch vad äckligt!! *ryser*

• Camillie84

Efter att ha ringt 4 gånger till jouren idag så komäntligen spolkillen. Så nu kan man använda badrummet igen *skönt*

Svar på tråden Stopp i avloppet!!