• Nånting

Gynekolog i Malmö?

Jag skulle vilja få tips på non privat gyn i Malmö där man kan påbröja utredning innan ett år har gått. Det går att slå i telefonkatalogen men om någon har en bra gyn att rekommendera så skulle det kännas mycket bättre. (helst en som är ansluten till högkostnadsskyddet)

Jag har långa och oregelbundna menscykler och skulle gärna vilja komma till en läkar för att kolla upp det. Ringer man till kk är det ju stop när man säger att man försöker bli gravid och det inte har gått ett år.

• Svar på tråden Gynekolog i Malmö?
  • rafmagn

Tror det finns en klinik vid Erikslust som är specielt inriktad på fertilitet. Annars finns det vanlig privat gyn vid Kronprinsen. Tyvärr har jag inga telnr eller ens namn längre. Lycka till!

• Majsan72

Förstår att du känner panik 33, fast att du bara har haft mens 4 ggr vad jag ser i din pres, och en regelbunden menscykel på ca 40 dagar.
    Vi över 30 blir ju lätt lite despo när vi upptäcker att när vi väl börjat vilja ha barn, så händer det ingenting!
    Men öresundskliniken har jag hört mkt gott om. Vet inte om de är anslutna till högkostnadsskyddet.
    Curakliniken är ett annat alternativ.

Ett annat bra sätt att kolla din ägglossning är ju att morgontempa, t ex genom att bli gratismedlem på Fertilityfriend.com. Det finns också trådar här på FL där andra ff:are samlas.
    Då kan du se om du verkligen får ägglossning. ÄL-stickor visar ju bara om den är på g, inte om ägget faktiskt lossar.

Lycka till!
    För mig tog det 17 månader utan att det var något fel på nån av oss... Jag har numera inställningen att det mycket väl kan ta upp till 2 år, om man är 30-plus.
    /Majsan, gravid v 11

• Nånting

Mellan fem och 7 veckor har den varit det sista halvåret, och bara 4 ggr som sagt. Innan det var den ganska stabil på 5 veckor. Jag testar med äl-test. Temp funkar inte för jag har så olika arbetstider.

• Teälskare

Curakliniken är jättebra! Svårt att få tid bara...

• Skakis

Vi gjorde vår utredning på Öresundskliniken. Man får tid direkt (kanske inte nu innan sommaruppehållet) och dom är jättetrevliga. Dom är inte anslutna till högkostnadsskyddet så dte kostar lite grann men det var värt varenda krona. Det tog 1 månad från start tills vi visste vad som var fel

• Nånting

Tack för era svar. Jag får väl ta mod till mig och börja ringa runt nån dag.

Är det nån mer som har egen erfarenhet av nån gynekolog i malmö så skriv gärna.

• AnnieS

Dr Bo Westlund på Curakliniken är jättebra. Går hos honom nu för utredning.
    Lycka till!

• Nånting

Tack! Jag fick en tid till på onsdag hos en i Lund som jag varit hos för 1,5 år sedan. Det fanns ett återbud. Han är ju inte proffs på just det här men han kanske kan ge mig råd eller kanske en remiss om det skulle behövas.

• AnnieS

Det är en start i alla fall. Jag tyckte det var skönt när tiden var bokad - På något sätt kunde jag lägga över det på någon annan. Nu var det någon annan som var ansvariga.
    Ganska dumt, jag vet. Men det var skönt att slippa känna sig ansvarig för att inget hände.
    Lycka till!!! Hör gärna av dig och berätta hur det gått

Svar på tråden Gynekolog i Malmö?