Narkostandvård
Uchh,vad jobbigt vännen.
Jag vet hur du/ni mår verkligen,var tandvårdsrädd själv.
Mycket pga. dålig erfaranhet sen tidigare.
Blev tvungen att ringa till tandläkare när min tand var så dåligt och gjorde så ont att det var bara att dra ut den.
Redan när jag ringde till de påpekade jag min rädsla och sagt till de att jag vill bara komma först och titta utan att göra något och sen började det rulla på.
Jag gick dit första gången och bara satt lite på stolen där och kollade alla aparater och prylar,sen andra gången tiddade han på tanden,tog lite röntgenbilder och sen bokade jag tid för utdragning.
För mig var det viktigt att veta att jag kan backa när jag vill och jag började lita på denna tandläkare verkligen.
Kan beretta mer om du vill
Du kanske ska testa och ringa till tandläkare och bara prata liksom utan att känna dig tvungen att boka tid.
Sen om du känner dig redo kan du boka tid bara för att gå dit och kolla lite läge och prata inget mer.
Måste också sägga att min problem var borren,det var den värsta men nu har min tandläkare skaffat laser och det är helt underbart och slippa borren.
Min tandvårdsräddsla har minskat kraftigt nu och det känns nästan helt okej att gå dit.
Önskar dig lycka till