Inlägg från: TinkyWinky |Visa alla inlägg
  • TinkyWinky

Nåt som minskar sötsuget/hunger??

Jag är hungrig jämt o undrar om det finns nåt som minskar hungern?
    O e sötsugen jämt.
    Nån som kan hjälpa mig???

• Svar på tråden Nåt som minskar sötsuget/hunger??
  • TinkyWinky

ja kanske det men om man inte klarar av det. har försökt i evigheter nu att INTE ÄTA men det är alldelse för svårt. vill bara ha lite hjälp på traven att sluta äta godis o mkt mat..

• TinkyWinky

har skickat iväg sambon att köpa dte så hopaps dte funkar då ja hatar att av godis sugen hela tiden.. tack igen

• TinkyWinky

danitra: men jag vill ju inte äta mkt mat utan vill sluta med det. för ja går ju upp i vikt av det...

• TinkyWinky

shoujo: men inte så lätt då man sitter ensam hela dan. sambon jobbar o ja e arbetslös. så man ställer sig inte gärna o lagar massa mat till en själv. utan det blri bara att man äter (riktig) mat på kvällen när han kommer hem.

• TinkyWinky

det blir ofta mat över o visst jag äter det dan efter men ja äter inte en portion utan två. varför äter jag så mkt? jag menar , det är mkt mera än min sambo o han jobbar o blir hungrig. säger alltid att jag måste minska på matren men då e jag ju hungrig.. det är bara så jobbigt..

• TinkyWinky

missygbg: jo det är jobbigt. man vill ju inte laga mat bara till sig sj. men när jag gör det så blir det så mkt. o jag äter alltid för mkt. kan ej hjälpa det- är ju hungrig.. fast att jag äter frukost så ofta jag kan o äter middag som blir över fråbn dan innan så är man foirtfarande fruktansvärt sötsugen.. jobbigt!

• TinkyWinky

Tyvärr så fansn det tyvärr inga kromtabletter på apoteket så får ta o inhandla de på torsdag då ja ska in te stan, men istället för att äta en onyttig köttfärssås med grädde o gott så gjorde jag bara stuvade makaroner med köttbullar :)

O ja jag håller med att det hjälper inte att äta morötter o grönsaker för att sötsugen ska försvinna, för det försvinner inte utan det fortsätter, det försvinner inte ens om man äter mat o är mätt, det finns ju fortfarande kvar där. Men MÅSTE försöka sluta äta så mkt mat.. vill ju va fin te sommaren som är såå nära ;) haha men får la ta tag o livet o försöka äta mindre, motionera, fast att det är tråkigt ensam, men har skaffat en crosstrainer men tyvärr har ja inte känt mig motiverad att (cykla) så mkt som ja borde. Men guuug va snträngande det är, inet lite jobbigt precis. Det sätter verkligen igång svettet att rinna..

• TinkyWinky

Tinzu: att inte tänka på det funkar inte för mig, tänker ju på det dagligen o eftersom att ja e hemma o e arbstelös(fram till 3 juli) så blir det lätt att man går o äter men ska bli skönt o börja jobba sen för då jobbar man ju o hinner inte med att proppa i sig en massa onyttigt. utan ska va med djuren hela dagarna. ;)

• TinkyWinky

Maijan: Man måste väl ha en stoor anlöeding att äta antideppresiva mdel. för det är väl inte så bra att äta dem. Vet inte. men en kusin till mig äter dem o hon är helt koko ibland. alltså hon behöver dem verkligen.
    Men ja gör nästan av som helst för att bli av emd det förbaksde sötsuget.. Tack iaf för rådet :)

• TinkyWinky

e ute ibland med hundarna o går men tycker inte att det är speciellt kul att gå i en stad. vill helst gå där det inte e bilar. men ska flytat te landet i sommar. så det blri då.. då ska ja ut o gå mkt :)

• TinkyWinky

Maijan: ja okej som det kan gå.. hehe...
    har märkt redan nu att jag går på väggar för ja ej får nåt gott/sött, redan igår kväll gick jag runt som en galning, men det gick ingen, glas åt jag, elelr annat. drömde tom inatt att ja vräkte i mig kakor o annat. men ja ska klara det. har nu redan ätit frukost. en macka så det här ska nog gå vägen

Svar på tråden Nåt som minskar sötsuget/hunger??