• ciazi

Kan vattnet gå i "omgångar" ?

Idag när jag var på toa och precis hade kissat klart och torkat mig så kände jag hur det rann längs benen när jag ställde mig upp. Det var inte överdrivet mycket, men heller inte så jättelite..
    Kan det vara vattnet som går lite i taget ? Eller har jag bara blivit ...inkontinent... eller vad det heter ?

Någon som vet ?

(v.39)

• Svar på tråden Kan vattnet gå i "omgångar" ?
  • ebben

det kan vara vatten!!! kolla upp.jag har läckt LIIITE bara då o då!!

• ebben

• ebben

• MallanFrallan

Kolla absolut upp det,men det kan även vara flytningar.. jag hade precis som du beskriver och vart nojjig och fick komma in på koll men näpp då var det bara flytningar!
    Sen gick vattnet på riktigt två dagar senare

• ciazi

Okej. Ska se om det händer något mera tills imorrn
    Hoppas på att det snart är dax iallafall !

Ingen mer som har haft likadant ?

• Ylle

mitt började som ditt ungefär. sipprade lite. trodde jag kissat ner mig. men inte... någon timme senare började det rinna mer och mer och fortsatte göra det ända tills vi var inne på förlossningen. det sa alltså inte PLASK och så kom allt.

20 timmar efter första sippret var jag mamma.

• Jessie23

om huvudet ligger fixerat och långt ner så behöver det inte komma mycket vatten, då kan det läcka ut då och då. Men ring förlossningen och prata med dom.

• ciazi

Men borde man inte ha värkar ? Det här var vid 1 idag kanske..
    Så man borde väl ha kännt nå nu tycker jag ?
    Har inte fått någe mer "vattenläckningar" iallafall..
    Ska hålla ögonen öppna.

• Ylle

mina värkar satte igång ordentligt några timmar efter första sippret...

• lizzy

jag har sipprat sen i sön eftermiddag. och inga värka i sikte..

• moltaz

Kan mycket väl vara vattnet... Åk in på förlossningen eller till mvc och kolla!

// Sara
  • Anna B

Kolla upp det. Man ska inte gå för länge med det pga infektionsrisken.

• moltaz

Om du inte kollat hos någon så gör det, jag hade fått slut på fostervatten utan att jag hade någon aning om det och blev därför igångsatt. Barnet mår inte så bra om vattnet försvinner (det är inte akut men ofta väljer man att sätta igång förlossningen om man är fullgången, vilket du räknas som. Jag har min berättelse i min blogg om du är intresserad, en positiv berättelse kan jag tillägga...

// Sara
  • ciazi

Har varit in och kollat upp det nu. Det kan vara som "pyspunka" sa dom.. Fast det var ingen fara.. :P
    Så jag får glatt gå här hemma o vänta tills bebisen tänker komma ut på riktigt

Svar på tråden Kan vattnet gå i "omgångar" ?