Romer/zigenare
mästerkattenistövlar skrev 2006-05-31 10:42:05 följande:
marina81- jojo, jag vet namnets ursprung. jag är mest förvånad över att använda en släkts namn som skällsord, NU. Trodde att man lagt ner sånt lååångt tillbaka.Okej, så inget mer än att de vill vara snygga alltså. Hum...
Hoppas på fler svar i den frågan.
är finsk zigenare och kan ge dig ett någorlunda svar då när elvis börja bli känd och ja hela världen börja digga rock and roll beatles o dom andra som för övrigt ändrade hela musiken vid 50 60 70 talet så kunde ju inte zigenar männen byta sin klädsel eller följa modet fullt ut så därför tror jag det vart mer med håret o polisongerna sen var han ju en unik sångare men mest av allt så tro jag nog att Elvis var finsk zigenare han var bra med kniv musik hästar såg bra ut snygga frillan skinnpaj o polisngerna och kunde väja vilen tjej han vlle så när dom som var unga vid 60 70 talet som i dag är vid 50 års åldern så växte deras barn upp med dessa låtar och musik stil för än idag så lyssnar kan säga med 99.9 procent att alla finska zigenar killar lyssnar på elvis till o med jag sj är född 88 och har elvisfrlla med stora L formade polisnger Med vänlig hälsning