Inlägg från: marina81 |Visa alla inlägg
  • marina81

Romer/zigenare

Gillar du Leonard Cohen?? Han är en av mina favoriter Förstår vad du menar iaf hahaha..själv pratar jag nån slags dålig förortssvenska fastän jag aldrig bott i nån förort hahaha..men måste jag så kan jag snacka med jättefina ord och betoning *s*

• marina81

becka

lattjo belven!! Mander racklar dåligt me resande-romani.. ..

• marina81

halv zigenare

Haha, ja hans låtar är kanske lite mer för kvinnor, men jag gillar hans röst..

Så länge du bara pratar knarkigt så är d ju lugnt

• marina81

God natt romano chave..ska oxå logga ut nu..

• marina81

becca

Miron honkar kalderash ..men även om vossnos racklar tji but romani så kan vossnos ju ändå rackla här om allt möjligt..tråden honkar för att samla oss romer här på FL

• marina81

Ja..det honkar but buroar..men d finns nåra zigenare o resande oxå, mander kammat fått nya malas här  ..måste sova nu..undrar om inläggen kommer få va kvar, vi får eg inte rackla romani här hihi..

• marina81

lattjo dives!

nä..man får bara randra på svenska o engelska tror ja..miron honkar zigenare, miros tjavo honkar somalier hahaha! Miron racklar eg mest kalderash-romani, det är ju inte lika som resande-romani..

• marina81

ja, de är väl därför vossnos tji får randra romani! synd om buroarna ju *SAR*

• marina81

ja..så kallas alla icke-romer på resande-romani..på kalderash-romani är ni gadje..samma som att ni kallar oss zigenare ju ..snällt o snällt..det betyder iaf inget elakt, utan bara icke-zigenare (eg ursprunglig betydelse är väl bonde)..

• marina81

men det är ju ordets ursprungliga betydelse från den tiden då många bofasta var bönder, som alltså stod i motsats till de resande folken..nu betyder det bara icke-rom..är det konstigt att vi har ord för de som inte tillhör vår grupp?? Ni har ju ord om oss!

Svar på tråden Romer/zigenare