Romer/zigenare
Accepterat o accepterat..vissa saker är väl mer accepterade än andra. Jag vet att många inte gillar att jag jobbar inom vården t.ex. men sålänge jag inte blir läkare så går det någorlunda bra, eftersom jag då inte hamnar i en situation där jag måste ta beslut om någon zigenare, vilket jag som yngre kvinna inte har befogenhet att göra enligt våra regler. Jag försöker undvika att ta hand om zigenska patienter eftersom det kan bli jobbigt. Hade jag bott i närheten av hela min släkt hade jag nog inte valt detta yrke, även om det intresserar mig, för det hade blivit för svårt socialt. Men jag funderar som sagt på att bli min egen när jag jobbat några år och dragit in lite pengar så vi har ett sparkapital.
Så läkare kanske du inte ska bli, och inte polis, det är också ett yrke där det kan bli känsligt, eftersom du kommer stöta på zigenare och tvingas ta beslut som rör deras liv..vilket inte är ok.
Att ha eget företag anses alltid bra, t.ex. sälja nåt, eller ha en restaurang, servering, kiosk o liknande. Jobba med bilar är helt ok osv.