• häxvrål

Myshörna i barnrum

Jag vill gärna ha tips på hur jag ska göra en myshörna i min dotters rum. Vill gärna ha ett ställe där man kan krypa upp med henne och läsa mm.

JAg skulle vilja ha STORA kuddar (typ som en halv madrass på golvet), men var hittar man sådana?? Tacksam för alla tips

• Svar på tråden Myshörna i barnrum
  • jeeri74

Stora kuddar finns att köpa på IKEA, men såå stora kanske de inte är.. ;)
    Köp en vanlig skumgummimadrass och dela själv kanske..? En mysfotölj?

• Min Aida

I barn butiker kan du ju beställa madrass efter egna mått (babyproffsen i alla fall). Kanske kostar lite mer, men då får du den precis som du vill ha den.
    Sedan kan du ju köpa kuddar i olika strl på IKEA, Åhlens, Indiska osv... kuddfodral kan du ju också köpa lite överallt, eller sy själv. Panduro har ju massa roliga tyger och saker som du kan sätta på kuddarna, toffsar och sånt..

Aida min lilla solstråle - mamma älskar dig mest i hela världen!
  • duck

Vi la en resårmadrass direkt på golvet och ställde en vanlig madrass bakom så man inte slår i väggen om man vill busa. PÅ detta la vi ett gäng kuddar och gossedjur. Madrassen täcktes med en drakfilt från IKEA och vi köpte två jättelöv (också IKEA) som vi hängde över som ett litet tak. Det blev rätt bra men jag skulle vilja ha ännu fler kuddar och gossedjur i starka färger...

• ankan83

Min sambo byggde en "grej" att ha i ett hörn, köpte sen skumgummi och la ovanpå. Köpte vanligt madrassöverdrag och drog över. Kuddar köpte jag på jysk och vanliga örngott. Har även köpt tyg på metervara som jag har sytt och ska sätta upp runtom så det kan bli som en koja. Har ej hunnit så långt. Har lagt in bild på själva sittdelen i mitt galleri.

• Min Aida

kuddar i glada färger på rea på DUKA!

Aida min lilla solstråle - mamma älskar dig mest i hela världen!
  • monnie

vi ahr vikt en vanlig madrass så den blir riktigt mjuk & gosig & sen massa kuddar som skydd mot väggen, jag tror att jag har bild på det i galleriet

• Xara

Vi har en vanlig madrass på golvet och en madrass på vägggen, vikt i hörnet på rummet. Och så en massa stora och små kuddar (IKEA!). Se bild i mitt galleri !

Svar på tråden Myshörna i barnrum