• Fragglerock

Mina tuttar är konstiga å lever sitt eget liv=)

Alltså mina tuttar lever sitt eget liv nu för tiden. På kvällarna har de börjat klia som attan, bröstvårtorna blir typ körsbärsröda *ser aningens kul ut* och blir helt styva! Sen när jag går upp och kissar på natten så känns dom jättevarma och kliiga, nästan som om dom brinner! Mest är det obehagligt men ibland gör det nästan ont!

Inte nog med det, jag trodde häromdagen att de hade börjat fjälla typ, för de var alldeles vita och ser typ nariga ut...men sen kollade jag närmre...då är de vitklibbiga å guckiga! Ja tror fasen i mig att jag börjar läcka reda! I vecka 17!! *haha* Detta kan omöjligt bli konstigare! Är jag helt onormal eller vad?!?!

*Mamma Muu*

• Svar på tråden Mina tuttar är konstiga å lever sitt eget liv=)
  • Zissa

Jag fick nästan lite nariga bröstvårtor, kunde uppleva lite vitt som du. Köpte bröstvårtssalva på apoteket, och är inte lika känslig längre!

• Sassafrass

Samma sak för mig. Smörjer in varje dag med bröstvårtssalva nu och det hjälper bra.

• ÅsaE

Bröstvårtsalva? Vad är det? eller rättare sagt (för jag hör ju vad det är) är det bra? och var hittar man det?

• Värmlandstös

Det var ett av mina första tecken på att jag var gravid i v5!!. Det händer inte varje vecka men när jag t ex tittar på en bebis så kan det komma. Har ammat tidigare så det kanske är därför som det kom så himla tidigt denna gång. Förra gången kom det i v25.

• Fragglerock

Jaha, va skönt att veta att jag inte är helt konstig då...! =)

• Sassafrass

Den jag har är gjord av Avent. Vet inte om den finns i Sverige. Men fråga på apoteket, de har garanterat något slags salva för bröstvårtorna. De kan ju ta mycket stryk sen vid amningen också.

• Cilla R

Kan det vita "gucket" vara att mjölken börjat läcka? Mina har varit så där ett tag nu, men jag har inte tagit nån notis om eftersom mina bröst har varit så konstiga sista tiden.

Cilla
    19+0

• Fragglerock

Tydligen så kan brösten börja läcka ganska tidigt...har nämligen ägnat eftermiddagen att läsa in mig på gravida bröst...å dom har en massa hemligt för sig...bland annat att läcka å värka å klia! =)

• Gretchen

Mina började också läcka tidigt, redan innan v 17 har jag för mig. Bröstvårtorna (speciellt den ena) är precis som du skriver också alldeles heta o ser lite lustiga ut... Hjälp vad mycket knasigt som händer med kroppen, man upphör liksom aldrig att förvånas. Fast lite kul är det, eller hur!!

• Fragglerock

Ja jag kan lova att sambon tycker att dom är fina när dom ser ut som coctailbär typ...men tyvärr är det ju se men inte röra för då gör det ONT!! =)I*hehe*

• saggitarius

tihi.. jag trodde oxå att mina bröstvårtor pajat helt en dag i v.8 eller nåt.. för det var så fnasigt.. så jag tog vanlig salva o masserade in dem.. till min häpnad kom det massor av vätska o det tyckte jag faktiskt var vidirigt då.. hade inte alls räknat med att jag skulle 'läcka' redan så tidigt.. Första bebisen o allt...

Vet inte om det har att göra med att jag började 'mjölka' så tidigt, men jag kunde knappt bada i sommar... det var alldeles för kallt i vattnet för mina bröst..huh?!? o ajajaj...
    har samma som någon där ovan.. ser jag hungriga bebisar eller någon som ammar, så läcker jag inte direkt men får fruktansvärt ont i brösten?!?

Lustigt det här med graviditeter va?!?

• Scraptroll

Jag är i vecka 23(22+4) o har börjat läcka för nån vecka sedan men det är än så länge bara genomskinlig vätska som kan komma i mängder vissa nätter o ge fläckar i sängen. Har märkt att när denna genomskinliga vätska torkar så blir den vit o det ser ut som om bröstvårtorna flagar, men det är lätt att ta bort. Är väldigt öm om bröstvårtorna men klämmer ändå ut lite vätska på kvällen som jag torkat bort o slipper då oftast att det läcker så mycket...när jag klämmer ut vätska kan det bli vitgrumligt...kanske lite mjölk som lyckas ta sig ut vad vet jag.

• Mmmajsan

Tips: jag har köpt amningsskydd på apoteket, eftersom det en dag blev väldigt pinsamt på jobbet med två blöta fläckar på tröjan... Hux flux bara!
    Det var i v.22. Nu är jag i v.26 och använder amningsskydden varje dag - syns inget utanpå och man slipper fläckar på bh och kläder.

• malinda1970

Helt normalt...Det börjde tidigt för mig med...

Svar på tråden Mina tuttar är konstiga å lever sitt eget liv=)