• M i n a

semester på Mallorca

Nu åker vi till mallis om 2 veckor..
    Ska vara borta 1 vecka..
    Bor på Vings barnvälliga område (nu har jag helt gölmt vad de kallas) i Cala Bona..
    Barn äter gratis i vuxet sällskap osv ..

Nu undrar jag lite över om någon vet priset på mat/dryck/glass osv där nere..
    Vi är 4st som åker. 2 vyxna,2 barn (2år o 9mån)
    Bor i lgh hotell oxh kommer laga lunch åt oss/barnen själva..

Äta ute på kvällarna osv.

Vad kan det gå på för 1 vecka. Räcker 4000kr i mat/fickpeng?

Funderar på hur mycket vi ska ta med oss..

• Svar på tråden semester på Mallorca
  • Trikarn

Vi hade med oss 10.000, och då bodde vi en by-billigare än mallorca..önskade att jag hade haft med mig mera!!

• TantG

4000 låter lite väl i underkant.  Man vill inte behöva fundera på pengar när man är borta på semester.  Vi växlade mer än vad vi gjorde av med. Bara att växla tillbaka i efterhand.

• Snowgirl

Det är dyrt där, så MINST 10.000 hade jag haft med mig.

• Myslan me Zac

Precis där har jag bott med mina barn, tänk på att det är en liten bit till den större stranden, finns igen vid hotellet och den närmst är så liten och inte barnvänlig. Och jag tror nog att 4000 är lite i underkant om du nu skall köpa all mat till lunch och så kan det ju gå åt en del pengar och det är inte billigt på mallis kan jag lova. Vi provade att ära på de resturangerna som barnen äter gratis på men om man får in vidbrända köttbullar och sånt så är det ju ingen hit kan jag säga, sämre mat än vid de resturangerna får man ju leta efter. Men annars så är hotellen bra där.

• Myslan me Zac

Förresten, kan tillägga att på Bouganville där vi bodde är det väldigt lyhört annars är det ett jättefint hotell.

• bettyboopan

Hej! Har varit precis på det hotellet. Kan börja med att berätta att de olika delarna skiljer sig en del från varandra, vilken del kommer ni att bo på?

Vad det gäller mat så finns det 2 restauranger på hotellet, den ena lite finare (och dyr enligt min åsikt), den andra med mer lunchmat och mer ok priser. In till restaurangerna och den lilla hamnen är det några minuters promenadväg och där finns många restauranger att välja mellan och MASSOR med souvenirbutiker och någon mataffär, vi hittade dock ingen toppenaffär för matinköp.

Mallorca är inte särskilt billigt, så räkna med att det mesta kostar ungefär som i Sverige.. men iom att barnen äter gratis på hotellet så sparar ni ju in en hel del på det.

• mammapuh

Jag hade tagit med mig minst 10.000 för att vara på säkra sidan. Vi har varit på Mallorca flera gånger, en underbar ö och sist vi var där med barnen var vi i Alcudia och då kostade det runt 400:-att äta middag ute för två vuxna och två barn på medelbra restauranger. Sen ska man ju ha luncher, glass och kanske en del annat så som flytleksaker, flätor i håret, och annat smått och gott som finns ute på gatorna på kvällarna! Så minst 10.000!!!!

• nattinattio

säger de samma som andra här, man "kan" nog inte semestra i ett eu land en vecka för under 10 000,- ..

• jonna13

Vi var på mallorca/alcudia i 1 vecka förra sommaren
    jag sambo o sonen (1,5 år
    brände 14000:-

Svar på tråden semester på Mallorca