Corn flakes??!! (eller liknande)
Är så sugen på corn flakes eller något liknande på morgonen men vet inte vilka som är bäst. Vill undvika allt socker och liknande. Någon som har några tips?
Är så sugen på corn flakes eller något liknande på morgonen men vet inte vilka som är bäst. Vill undvika allt socker och liknande. Någon som har några tips?
Cornflakes är INTE direkt nyttigt, oavsett vilka du väljer, tyvärr.
All Bran utan socker är nog bäst isådanafall. Finns det inget annat du tycker om också då? Typ gröt?
Snowgirl: Men alla dessa nya "puffar" som kommer med olika sortes vete är dom oxå en massa socker i?
Nikhita: Jag har ätit gröt varje morgon i en oändlighet nu och vill så gärna smaska på något annat ett tag
Men det verkar som att alla kellogs Allbran produkter innehåller mycket socker Äter aldrig "puffar" och sånt. Men tycker du inte om ägg då? Jättenyttigt och man kan göra mycket med ägg. Typ omeletter med massa olika smaker!
Titta på innehållsförteckningen på flingor. Ingredienserna listas i ordning efter hur mycket det är i. Om socker står som någon av de första ingredienserna så ska du inte köpa dem.
Nyckelhålsmärkningen gäller numera även sockerinnehåll, så du kan titta efter det.
Själv äter jag Sunt & Gott naturell med naturell lättyoghurt på morgonen. Man kan ta frukt i omman vill ha det lite sötare.
Kelloggs Special K Active...
cornflakes liknande, tycker jag
ganska nyttigt- 9% kostfiber, 2% fett
Jättegott!
Kelloggs special K innehåller tyvärr väldigt mycket socker...
kelloggs special K Active Kolhydrater 74 g varav: Sockerarter 16 g Stärkelse 58 g
Oj, så mycket! Det var iofs ungefär vad jag hade tänkt. Havrefras är ungefär samma.
Ha köpt keso idag så det få bli några grova smörgåsam keso som omväxling. Stod o läste på några paket men tycker det va mycke socker i alla...
Ja tyvärr. trist det...
Frebaco har sockerfria havreringar som är skitgoda! Rekommenderas varmt!
systernegativ, tack för tipset. här kommer länken till TS!!! www.frebaco.se/produkter/kategori.asp
Dom höll jag i sist igår... Men dottern fick lite fnatt så jag satte tillbaks dom.
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att majs innehåller mycket socker i sig, och att man därför ska undvika det om man vill dra ner på onödigt sockerintag? För det är ju så att om man ska äta musli t.ex. så ska man köpa de som inte innehåller t.ex. majs.
Havreringarna är jättegoda, de brukar jag äta. Varierar med Finax bran-müsli med 2% socker.