• Emmpis

Har gjort en graviditetsbok!

Köpte en jättfin bok, som jag ska ha och skriva i nu under graviditeten, skriver händelser, tankar och funderingar! Såå kul, klistar i bilder mm. Så kul att ha sen som minne! Just nu sitter sambon och fyller i den lite!

Ett tips till er alla!:)

• Svar på tråden Har gjort en graviditetsbok!
  • ullis79

Jag gjorde med en gravdagbok när jag väntade dottern.
    Hur kul som helst att läsa å särskilt nu när jag väntar nr:2!

Man glömmer ju sååå fort hur graviditeten var sen när bebis kikat ut.

Skrev även lite varje månad om Thindras framsteg mm i den.
    Kul att ha!!

• malincha

Åh...det önskar jag att jag hade börjat med. Har tänkt att jag ska göra det men det har lixom aldrig blivit av och nu är jag snart i v.32. Känns lite sent.......... typiskt.

• Nicoles mamma

Jag skrev gravdagbok när jag väntade dottern. Tyvär var jag väldigt arg pga hormonerna då. Så den boken är det ingen mer än jag som får läsa!

Men när dottern var född köpte jag en tom bok och gjorde omslaget jättefint. I den boken skriver jag till Nicole med jämna mellanrum. Jag berätta om hennes framsteg, hur mycket jag älskar henne, om hennes syskon som ligger i magen etc... Tanken är att den dagen hon berätta för mej att hon är gravid ska hon få den boken av mej. Den är oxå en försäkran för mej. Alltså om något skulle hända mej (peppa peppa) så kommer hon ändå att få veta hur mycket hon betyder för mej!
    Anledningen till att jag började med boken var för att jag fick ångest när hon föddes. Jag fick dödsångest. Jag låg vaken om nätterna och grät. Jag väckte henne ett par gånger för att få umgås med henne. När jag var jättetrött och inte kunde sova hämtade jag henne och la henne tätt intill mej. Jag ville aldrig behöva lämna henne. Jag ville alltid vara en del av hennes liv. Jag ville inte missa någonting. Jag älskar henne så mycket, så jag var livrädd för att försvinna. Men boken hjälpte mej att komma över ångesten. Och nu skriver jag bara av kärlek. Inte av ångest!

• jolan27

Jag har gjort samma sak å det är så kul att sitta och titta tillbaks nu när jag kommit så långt i graviditeten. Plus att det kommer att vara kul att jämföra om man får fler barn. Skriver bl a upp alla uppgifter fr bm.besöken.

• förlovad

Det gör jag också

Min mamma hade också gjort en...och ni förstår hur kul det var att läsa den om hur hon kände då hon väntade mig...

• malincha

Nu har jag köpt en babybok som jag ska börja fylla i!! Tack för inspirationen!!

• plingelin

Hej!

HAr också skrivit en del om graviditeten, har dock skrivit om den i Barnets första år som jag gör själv. JAg har köpt en svart fotopärm med svarta blad och skrivit med guldpenna och ska limma in bilder på mig/pappan. I denna bok blir dte sen 1:A julen, min födelsedag, längd och vikt, familjeträd osv...

Svar på tråden Har gjort en graviditetsbok!