• 060822

Barnvagn dyr eller billig?

Nu börjar det närma sig att man ska beställa barnvagn. För mig är det en djungel. Vill helst ha en kombi - så mkt vet jag. Men fattar inte riktigt prisskillnaderna. Har tittat på en Modi Classic och jämfört med Brio och de andra lite dyrare märkerna. Men vad är skillnaden? Snälla hjälp mig. Vill ju inte köpa en skitvagn till billigt pris men inte heller en dyr vagn som är lika bra som den billiga.. Så är tacksam för alla åsikter!!

• Svar på tråden Barnvagn dyr eller billig?
  • loppan1

Jag är en emmaljunga, brio fantast. Tycker att det är bra vagnar som tar sig fram överallt. Tror nog att det kan vara värt att betala lite mer för en vagn, speciellt om ni tänker försöka få syskon.
    jag gillar inte dom nya morderna vagnarna, men det är ju en smaksak.
    Vi gjorde felet med första vagnen att köpa en billig (eurobaby) och det var en riktig skitvagn!

Gå in i en affär och be om hjälp, fundera på vad det är du behöver

Lycka till

• Dino78

Man har ju hört en del skräckhistorier om vagnar som gått sönder (billiga) medan Brio och Emmaljunga har hög kvalitet och säkerhet (dyrare).
    Men varför inte köpa en begagnad Emmaljunga/Brio? Du kan få en som är typ 6-12månader gammal för 3000-5000 ch få både säkerhet och kvalitet rätt billigt. Jag köpte min begagnad för övrigt

DIF i själ och hjärta
  • medistra

modi har jag híngen egen erfarenhet av men jag vet att det finns många som är missnöjda, men även de som är nöjda

det finns ju andra ganska välkända märken som inte är fullt så dyra som de vanligaste, brio, teutonia, emmaljunga osv

förslag på några sådana märken är:
    Knorr
    Eurobaby
    BassonBaby

jag vet flera som äger vagnar av dessa märken och de är nöjda med sina vagnar

• artbitch

Ja man betalar säkert för både kvalité men också varumärke. Till viss del verkar man få vad man betalar för -bättre stötdämpning osv. Men tror att det finns en gräns där man betalar mer för design och varumärke än egentlig kvalité.
    Jag måste låta plomboken styra valet, så om det blir en ny vagn kommer vi troligen skicka efter en Knorr Nizza från www.kidsroom.de Dom vagnarna har fått bra resultat i tester här i Sverige, och de säljs också här under namnet Cango (eftersom det redan finns ett varumärke i Sverige som heter Knorr), men betydligt dyrare.
    Så innan jag skickar efter ska jag gå och klämma på en, se hur de känns. Annars blir det en bättre begagnad.

• Lusen80

Vi var också inne på modi förut eftersom det verkade vara en bra vagn till ett bra pris. Men sen ångrade jag mig för jag gillade inte riktigt hur de såg ut så då blev det att vi köpte en Teutonia Mistral -03 (tror jag att det är) för 3500:- från Blocket istället. Är än så länge mycket nöjd med vår vagn, fast jag inte har kunnat prova den fullt ut än eftersom bebis inte har kommit än.

Mitt förslag är att du åker till en affär och klämmer och känner på vagnarna som finns där och är det en lite dyrare vagn som du bestämmer dig för så kolla blocket, det finns mycket fint där!

Lycka till!!
    Hanna

• Lindous

Hej
    Jag ska beställa en Knorr på nätet från Tyskland... känner andra som gjort det och allt va jättesmidigt... dom fick vagnen på 4dagar... priset e ju helt suveränt..

Linda

• mamatobe

Vi har också velat mellan dyra och billigare vagnar... Det är så personligt hur mycket man vill lägga på en vagn. Vissa barn tvärvägrar ju att ligga i vagn (jag gjorde det som bebis) och då känns det trist att ha lagt 8000 kronor på en vagn.

Personligen köper jag hellre en ny lite billigare vagn än en "gammal" vagn.

De i barnvagnsaffären förklarade de enorma prisskillnaderna såhär: "Nordic Freeline är en vagn som vi själva har varit med och tyckt till om. Vi(butiken) tycker att den är lika bra som någon annan. Därimot läggs inte en spänn på marknadsföring och därför kan vagnen ha ett så lågt pris (ca 4000 kronor)."

Vi har köpt denna vagn, kolla den hos Babyproffsen, den verkar bättre än Modi, tycker vi.

• bäbistokig

Jag tycker inte man ska gå på priset utan ta en vagn som man vill ha som e skön att köra å e lätt inte för klumpig m.m m.m...sen vill man ju kanske inte lägga hur mkt som helst såklart...

Bäbistokig v.30 *längtar som bara den*
  • Finastina

Vi har köpt en Emmaljunga "Classic sportvagn", den kostade bara 3795 som ny! Jag trodde hela tiden att de traditionella märkena skulle vara dyrare..

• Mumzzan

jag tycker att man har liggvagn relativt kort period och det är rent galet att lägga så mycket pengar på en sån!! finns jättefina begagnade som är några år gamla.. spelar verkligen utseende och den allra senaste tekniken så stor roll??? folk hade ju liggvagn till sina telningar förr i världen och dom funkade utmärkt utan hightechlösningar!
    vi har valt att lägga pengarna på annat till bebben istället! :)

Svar på tråden Barnvagn dyr eller billig?