• thesod

5 min metoden - för eller emot (motivera ditt svar)

Är du för eller emot 5 min metoden? Motivera ditt svar.

• Svar på tråden 5 min metoden - för eller emot (motivera ditt svar)
  • snillis

Ursäkta, men det finns FEMTIOELVA trådar som handlar om för eller emot 5mm.

• Nasu

Emot!Kan inte tänka mig att låta min lilla dotter ligga å skrika sig till sömns!Hemskt!

• Mälaröbo

FÖR om den funkar för mig och mina barn!!EMOT om den inte funkar för mig och mina barn!

• Sofie1979

Emot! Har oxå svårt att tänka mig att min lilla ska vara tvungen att skrika sig till sömns. Jag lägger henne i vår säng, vi myser och hon dricker välling, sen säger jag god natt och hon lägger sig på min arm. Sen somnar hon efter 10-20 minuter, så mysigt. Har gjort så sen hon var 3-4 månader och hon är 13 månader nu, har fungerat så bra, så vi har inte tänkt att ändra det när det går så bra. 

• lövet2

Emot - jag jämställer den med barnaga ....

För övrigt anser jag att 5mm bör förbjudas!
  • Zaria

EMOT: Känns som barn misshandel att låta barnet skrika ensam i sin säng,har själv vart ensamstående med en son som aldrig ville sova,men det har fått ta sin tid i hans takt utan 5 mm...

• Xara

EMOT: Det är vuxenmisshandel. Jag skulle nog bli sinnessjuk av att tvingas lyssna på när mina barn skrek.

• listo

Jag är inte kategoriskt för, och inte kategoriskt emot. Jag anser att det är en metod som funkar bra för många barn, men som är helt olämplig för andra barn.

• Serakis

FÖR: eftersom det fungerade på vår lilla. Hon kunde inte somna själv och vaknade varje timma. BVC rekommenderade metoden, vi testade och nu somnar hon själv och sover även bättre på dagen. Hon är mycket piggare och gladare!

Svar på tråden 5 min metoden - för eller emot (motivera ditt svar)