• Ankan77

Babyskydd, Britax Römer BabySafe Plus?

Hej!

Har funderat på att köpa Britax/Römers BabySafe Plus babyskydd.
    Någon som använder den och kan tala om vad ni tycker om den?
    Om den är smidig, tung, eller vad det nu kan vara...

Alla synpunkter tas emot tacksamt!!!

//Annika

• Svar på tråden Babyskydd, Britax Römer BabySafe Plus?
  • maja72

Vi ska köpa den , känns säkrast tanke på att de är fem punkts bälte då har man gjort de man kan om olyckan skulle va framme, desutom vaR DE KROCK SKYDD I SIDORNA. BABY PROFFSEN HAR KANSKE ERBJUDANDE SNART VI KOLLAR RUNT...

• maja72

den är inte tyngre än något annat babyskydd i den klassen
    en skön kudde i svanken och höj och sänkbart huvud skydd

• Ankan77

Vi har redan bestämt oss för en sån, ville bara kolla vad ni andra som använder den tycker.

Maja72: Jag har för mig att Babyproffsen hade erbjudande på Baby Safe Plus förra månaden, men det var inte så mkt som skiljde i pris, bara någon hundralapp.

Tack för era svar!

• Mymlisen

barnens hus har erbjudande på den nu har jag för mig, 1100 -1200 nånting, kommer inte riktigt ihåg.

• mimmi 70

Funderar på att köpa antingen Baby Safe eller Rock-A-tot. Fick i dag reda på från Britax att Baby Safe väger 3,9 kg emedans Rock -A-tot "bara" väger 1,7 kg. Det är rätt mycket om man ska bära runt på den med bebis i, eller? Ska man inte bära på den kan man väl lika gärna köpa en fast stol med babyinsats, eller? Hur tänker ni?

• Ankan77

Mimmi70:

Jag har inte sett några vikter på de olika stolarna. Men när vi var inne på Babyproffsen för några veckor sedan jämförde vi dem, Rock-a-tot i ena handen och BabySafe i andra. Tyckte inte det var såå mkt som skiljde i vikt. BabySafen var visserligenlite tyngre, men inte så den kändes mycket tyngre än den andra.

• Ankan77

Kanonbra!! Då vet man lite mer

Får bli en sån, om det blir alldeles för tungt får den stanna kvar i bilen.

Kram

Svar på tråden Babyskydd, Britax Römer BabySafe Plus?