BonusFöräldrar Går ni runt naken och visar er naken inför era bonusbarn?
Det som står ovanför undrar jag .
Själv så kan jag väl byta byxor tröja å så inför mitt bonusbarn men jag vill inte vara naken precis .
Det som står ovanför undrar jag .
Själv så kan jag väl byta byxor tröja å så inför mitt bonusbarn men jag vill inte vara naken precis .
nä inte naken. Vare sig för mina barn eller andras. Annat än i miljöer där det är "normalt" simhall osv...Men jag skäms inte för min kropp utan kan byta tröja o visa bh
Men att visa sig naken är att inte visa respekt...
Ok, jag var tvungen att fråga bonusen vad han tyckte i saken och han sa att det inte spelade nån roll och att han bara brukar skratta, ser väl rolig ut Men alla tycker väl olika så jag får väl försöka och komma ihåg handuken alla gånger då....
Nu läste han inlägget och godkände det
ja, det gör jag. Bonusen var bara 10 månader när vi träffades och är nu 3 och ett halv. Vi brukar till och med bada tillsammans... Fick en rolig kommentar härom veckan när jag satt på toa. Lillkillen kommer in och tittar förundrat på det han ser och utbrister "Har du hår på din såndär? Det har inte min mamma!". Jag och sambon har skrattat gott åt det sedan dess, mamman blev dock pionröd i ansiktet när sambon inte kunde hålla sig utan berättade vad han hade sagt!
Än så länge är det inget konstigt med att vara naken men det kommer nog att ändras med åren, precis som med vilka barn som helst, och som tidigar blivigt sagt så måste man ju faktiskt visa respekt gentemot barnen då, eftersom de tycker att det känns obekvämt...
Mina bonusar var så liten vär jag träffade deras pappa så vär relation har blivigt väldigt nära och tajt och lite nakenhet skrämer mej inte.
Har inga som helst problem med det. Träffade bonusdotter när hon var 3 å har aldrig tänkt på att det skulle vara konstigt att visa mig naken för henne. Hon är nu 7 år och lite känsligare vad gäller att visa sig själv naken (ibland vill säga) men det är fortfarande inte konstigt att jag visar mig naken. Nu brukar jag inte springa runt naken jämnt men om jag ska till duschen eller ngt. Eller om jag står i duschen när hon ska borsta tänderna.
Frågan är väl inte om man visar sig naken för just bonusen utan inför barn över huvud taget. Är det tonårskillar kanske situationen är annorlunda. Men jag vet inte. Nakenhet är ju något naturligt å om det inte är så att man går in på deras rum för att prata med dem nakna så är det väl inget konstigt med det. Om det nu inte är så att familjen är naturister men då är det ju en helt annan sak.
Sen beror det väl på hur barnet reagerar. Om barnet tycker att det är pinsamt/obekvämt så får man väl sätta på sig en handduk om man ska hämta ngt. Men om barnet/barnen är vana så tror jag inte att de kommer bry sig även när de blir tonåringar.
jag går naken... Jag vill inte att något barn ska tro att sin kropp är något att skämmas för.
Visst har de kompisar och så ... givetvis inte.
Men på kvällen från duschen till sovrummet får de allt se tjokemagen och lite därtill. :)
jag går naken... Jag vill inte att något barn ska tro att sin kropp är något att skämmas för.
Visst har de kompisar och så ... givetvis inte.
Men på kvällen från duschen till sovrummet får de allt se tjokemagen och lite därtill. :)
Nej, det gör jag inte.
Känner mig inte bekväm nog för det.
Tycker dessutom att det är onödigt.
Gå runt naken gör jag inte men att ha trosor på mig och bara bröst det bekommer oss inget! Det kan vara den älsta av dom som tycker att det kan vara lite jobbigt om jag går utan bh ( han blir 12 )
Jag kom ju in i min bonusdotters liv när hon bara var året (hon är 5 i juli), och vi har alltid haft familjebad tillsammans. Nu har vi dessutom stort badkar så vi kan med lite god vilja klämma ner oss alla fyra i badet . Jag "går runt" naken från duschen upp till andra våningen om jag glömt badrocken eller så, men annars är jag påklädd.
Däremot så sover jag inte naken när hon är här, vilket jag brukar göra. Känns inte bekvämt eftersom hon för det mesta kommer in till oss efter halva natten och kryper ner. Det blir för intimt på något knepigt sätt.