• MrsHannaH

Samarin igångsättande..

Jag har hört att mycket samarin kan sätta igång förlossningen.
    Tror ni det är farligt för bäbis om man överdoserar? (4 påsar/dygn står det)

• Svar på tråden Samarin igångsättande..
  • nassemamma

Jag ligger i riskzonen för att få förtidigt, men de har aldrig nämnt ngt om samarin till mig och jag har absolut "överdoserat"
    hela grav. har det inte varit samarin har det varit gaviscon...... och nu är jag i v.40+5...

Det enda som jag har blivet "varnad" för med för tidig förlossning är samlag.

• Rabies

En överdosering av samarin ger dig inte mer än möjligtvis förstoppning. Det sätter inte heller igång en förlossning mer än en ananas (och nej, det startar inte heller något ;) )

• missteddy

om det skulle hjälpt så skulle jag nog fått barn i vecka 12 drack det mycket under min gravitet och gick över 3 dagar

• pippiprollan

jag drack samarin dom sista 2 dagarna å det hjälpte för mig (tror jag iaf)

jag överdoserade....drack kanske 8 påsar / dygn...fick tömma magen ordentligt efter 1 dygn,sen ficka jag väldigt mycet aktivitet det andra dygnet... den startade värkarna å det gick snabbt...3 timmar från det att jag fick min första värk.

Men som sagt, jag vet ju inte om det berodde på samarinet jag drack att det satte igång,men jag tror det....det e ju då värt att prova.

och min son har då inte blivit skadad av att jag överdoserat!

Lycka till.

• listo

Nej, det finns inget i Samarin som kan starta en förlossning.

• pippiprollan

Listo- nä inget i samarinet men samarinet gör ju så att magen får arbeta å det gillar ju inte bäbisen som då vill ut!

• listo

Nej, Samarinet gör inte att magen arbetar mer. Däremot neutraliserar det magsyran litegrann vilket gör att man kan slippa halsbränna.

• listo

Däremot innehåller ju Samarin en hel del salter, vilket gör att överdosering kan ge en väldigt hög belastning på njurarna. Inte någon höjdare alltså... men som sagt, det sätter inte igång magen mer än t.ex. mineralvatten gör.

• Jewell

Samarin höjer blodtrycket därför rekommenderas det inte åt gravida.

Svar på tråden Samarin igångsättande..