• betsla

Sjal vs Baby Björn - ni som provat båda

På "begäran" från Marlene

Ni som har provat BÅDE sjal och Baby Björn - vilket föredrar ni?

Det här gäller alltså bara ni som provat båda bärredskapen...

܍ mamma till Tova, född 050104 ܍
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sjal vs Baby Björn - ni som provat båda
  • betsla

Jag börjar: SJAL!!!

܍ mamma till Tova, född 050104 ܍
  • Marlene

weee tackar såklart svarar jag sjal

• Morran och Elvis

Har testat båda och jag röstar på sjal(ar). De kan du ha och använda mkt längre och de ger bättre stöd för ryggen tycker jag om har lite halvsned och svag rygg och då använde jag ändå en baby b active, dvs med förstörkning i korsryggen. Dessutom kan du ha barnet på ryggen sen, om du vill. Tack för mig.

• Hallonpaj

Sjal!

Babybjörn klarar inte min dåliga rygg alls! Trots att jag jhade en pytteliten lätt bebis så fick jag skitont. Det var en stor besvikelse, jag gick miste om en massa bärande med mitt första barn. *snyft!* Sjalar var så ovanliga då också för bara ett par år sedan´, så det tog nästan ett år innan jag vågade prova sjal. Och då orkade jag utan problem bära min 1-åring som jag inte orkat bära när hon var 3 månader med Babybjörnen!

Så för mig är sjal det självklara valet - aldrig mer en Babybjörn!

• tinna

Sjal! Orkar bära mycket längre och mycket tyngre barn i sjal

tinna med Jakob f 03 och Alma f 05
  • annca
    Emmiez skrev 2006-06-02 05:10:41 följande:
    Kunde ni inte haft en som hette "beror på situtationen" Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se/tussis eller www.barnbild.se/tussis
    Exakt!

Har haft svårt att få i liten i sjalen utan hjälp, men med björnen har det inte varit några problem...
    Tyvärr så växte hon ju ur björnen ganska snabbt...
    ~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Rusty

I början hade jag trikåsjal för längre turer och BB för korta svängar (tvättstugan typ), men jag gick över mer och mer till sjalen även på korta turer. Sen blev Liten för stor för trikåsjal, och då valde vi ett perfekt mellanting: en Ergo!

• mamyleine

Sjal , trodde ryggen skulle gå av av bärselen.

Svar på tråden Sjal vs Baby Björn - ni som provat båda