• Maribor

Nån som har varit i Lettland eller Estland på semester (sol å bad)?

Vi har inte så mycket pengar att röra oss med och jag läste i Amelia att Pärnu i Estland och ett ställe utanför Riga i Lettland skulle vara himla fina stränder och billigt när det gäller mat (+ att flygbiljetter dit är jättebiligga).

Nu är min fråga; är det bebisvänligt (och bekvämt) där? Och går det att få tag på billigt och hyfsat ok boende?

Finns det något annat värt att veta?

Kram

• Svar på tråden Nån som har varit i Lettland eller Estland på semester (sol å bad)?
  • seafree

Det finns fina stränder och hotell på Saaremaa Estland, en ö), googla får du se mer info om det!

• Maribor

å tack för snabbt svar!

Ere billigt hotell? bra att bo med bebis?

• Dundermamman

Jag råder dig att kolla in denna länken www.tallink.se/sve/index.phtml

Jag har inte varit i Tallin under sommartid,men var där och julshoppade. Jättemysig stad Vi bodde på hotell Tallink,mitt i stan,men man kan pyssla ihop sin egen resa på Tallinks hemsida!

• Maribor

Å så bra! Ska kolla det genast! TACK

• lixx

Jag kommer från Estland, mitt tips är att åka till Pärnu. Jättemysig stad!

lixx

• Maribor

lixx, ja det var pärnu vi funderade på! Wow ¨så du är från Estland!? Då måste du ha massa insiders tips, om billig och bra boende schyssta resyuranger och de bästa stränderna i Pärnu????

• Amorella

Har tyvärr inte varit vid kusten i Estland, men jag kan inte tänka mig annat än att det är jättetrevligt! Jag skulle gärna vilja åka dit någon gång. Vi har varit över ett par gånger till Tallinn däremot och det har funkat jättebra med vår baby. Barnsängar på hotellen och barnstolar på resturanger ungefär som här hemma.

Kolla också priserna om ni tar färjan istället för flyget. Då kan ni ju också ta med bilen om ni vill. Vana Tallinn går ju till Paldiski och är en lite mindre färja, men väldigt mysig. Sedan Victoria och Romantika till Tallinn - stora och fräscha färjor. Det funkar jättebra att resa med baby med Tallink. Man kan ta med barnvagn in i restaurangerna och sitta och äta gott utan att känna sig ivägen (som man kan göra på restauranger i land).

• Amorella

Jag glömde ju denna ovärderliga länk. Här hittar du allt som är värt att veta om hotell, restauranger och sightseeing i Baltikum m.m.

http://www.inyourpocket.com/

• Maribor

Amorella-supertack! Det var verkligen verkligen bra länkar!

Svar på tråden Nån som har varit i Lettland eller Estland på semester (sol å bad)?