• Anonym

laktulos och laxoberal ? - förstoppning

funderar på att köpa laxoberal, men ska jag ha droppar eller kapslar -bäst?
    och om de finns någon här som provat detta, hur blir de dagen efter? som på film eller?

kan man ta de samtidigt me laktulos?

tar gärna emot andra tips om vad ja kan få igång magen me (hinner inte äta eller gå på toa som vanligt eftersom jag har en nyfödd å fullt upp här hemma)

jääääääätte tacksam för svar!!

• Svar på tråden laktulos och laxoberal ? - förstoppning
  • jennie76

Skulle nog börja med laktulos 20ml en gång om dagen och om det inte funkar öka till 2 ggr/dag. Laxoberal kan ge mycket gaser och magknip. Om du ändå vill ta laxoberal ta det till natten och vill du samtidigt ta laktulos tar du det på morgonen. Ett litet tips till är att dricka mycket vatten, för att hålla tarmarna igång.

• Pillanstjernberg

Håller med Jennie76 som ger bra tips! Har du prövat med katrinplommon och krossade linfrön? Detta i kombination med att dricka bra brukar få igång magen. Pröva det först och fungerar inte det så använd i första hand laktulos.

• Anonym

ok tack för svar men ja tänkte köpa så ja har hemma iaf! så.. behöver jag kapslar eller droppar?

• Anonym

Du måste dricka mer än vanligt när du tar laktulos eller laxoberal. Det kan ge motsatt effekt annars...

• Lemone

Ta inte katrin plommon när du ammar den lilla. Det gjorde jag av bara farten och det var barnet som fick mag knip.
    Ta laktulos eller något bakifrån som inte retar ammningen,

• Flotta

Kapslar eller droppar spelar ingen roll, mest bara en smaksak. Men var försiktig så du inte överanvänder dom! Laktulos kan man använda dagligen men laxoberal ska man bara använda "vid behov" (läs bipacksedeln!)

• Anonym

jag provade laktulos igår och jäääävlar vilken sprutt de blev haha bästa jag har gjort på lääänge länge!!

Svar på tråden laktulos och laxoberal ? - förstoppning