• Mrs Smith

Barnprogram - och annan nostalgi

Kommer ni ihåg barnprogram från när ni var små och har ni nostalgiska minnen från dem?

Om svaret är ja, då är detta rätt tråd.

Om ni vill, haka på in i nostalgins dimmor...

Idén till tråden fick jag eftersom Karttu i en tråd skrev att hennes man satt och kollade på den vita stenen på tv.

Någon som kommer ihåg gyllenblå eller trolltyg i tomteskogen?

• Svar på tråden Barnprogram - och annan nostalgi
  • Tirem

Älskade Trolltyg i tomteskoge...

"Var är Fjant...? Här mamma"

• mästerkattenistövlar

Trolltyg i tomteskogen finns på dvd... Har den i hyllan, men det är ju inte riktigt samma sak som när man var liten.

jag har starka minnen av nån film/serie som gick på julaftonsmorgon om en leksaks katt. Han kan till och med haft solglasögon... En spelfilm alltså. någon som vet? Den var inte svensk och katten var nog orange.

• mästerkattenistövlar

Attan... jag minns bara ett ställe i filmen där katten går i en hall. Inte mycket att gå på.

Mina stora favoriter som barn var Fragglarna, och jag har kvar både en mugg (hur den nu kunnat hålla sig hel), en LP-skiva och en leksak. (leksaken saknar dock sin mössa)

• Mrs Smith

Fragglarna gillade jag också jätte mycket. Har en sån där gubbe som byggde ställningar i socker som fragglarna åt. Dosarna hätte de väl... Men vad hette "monstren" som bodde på väg till skräphögen?

• mooogn

Gorgerna! Tror jag... Jupp, Fragglarna var också en favorit. Den gick ju i repris för en sisådär 20 år sedan. Klockan åtta på lördagmorgnarna. Jag och kompisarna missade inte ett avsnitt. Wow, vad vilda vi var!

• pilar

Är det nån som kommer i håg Drutten och Gena?

Svar på tråden Barnprogram - och annan nostalgi