Hur får ni bort bajsfläckar?
Konstig fråga kanske men jag undrar hur ni får bort bajsfläckar från babykläderna. Ibland så håller inte blöjan helt tätt.
Jag tvättar i 60 grader men det hjälper inte alltid.
Konstig fråga kanske men jag undrar hur ni får bort bajsfläckar från babykläderna. Ibland så håller inte blöjan helt tätt.
Jag tvättar i 60 grader men det hjälper inte alltid.
Prova att tvätta med Ta bort eller Vanish och tvätta sen om kläderna så att inga kemikalier är kvar : )
Jag har köpt Galltvål på Hemtex som funkar på allt!
Kostar 45kr, det var visst bra för eksem, tvätta hästar med och ja allt möjligt!
Här har vi kört med att ha på grumme tvätt såpa på fläckarna direkt när man sett att det läckt.De går bort bara man gnuggar lite med vatten vi har inte behövat tvätta upp kläderna efteråt för att det ska gå bort, utan de försvinner på en gång (iallafall för oss)
Det enda tipset jag har är att antingen lägga i blöt på en gång, eller att tvätta i tvättmaskin på en gång.
Såpa direkt på fläcken, det hjälper.. Har testat det där nya i en rosa flaska som ska ta bort ALLT men det är ju skit !! Vanlig såpa är det absolut bästa...
Japp, det i rosa flaskan, d.v.s. Vanish tycker jag också är skit. Man kan, som ovanstående säger ta såpa eller vanlig YES eller annat diskmedel och gno in det med. Tabort är inte så dumt det heller.
Flytande Ariel med tvättboll... funkade även på intorkade fläckar på bara 30 grader. Rollar fläckarna och sen in i maskinen.. Funkade till och med på vittvätten
det som har funkat bäst för oss är att tvätta direkt eller blötlägga direkt och tvätta senare.
Jag sköljer med varmt vatten med engång och sen försöker jag tvätta kläderna i maskinen med engång. Är jag ute och det händer har jag tvättat av kläderna sen lagt dom i en plastpåse. Fläcken får inte torka bara,för då är det kört. Funkat bra för mej.
Hmm.. Är det bara jag i hela världen som lägger kläderna i skvätt klorin? Och sen tvättar jag som vanligt.