• Tygbiten

Vad köper man till barnens fröknar

... och till er fröknar vad tycker ni om att få av eleverna.
    I julas fick de en planterad blomgrupp. Jag gillar inte de där grupperna som ser likadana i de olika affärerna. Så jag var hos två tjejer som gör lite annorlunda planteringar, de blev jättefina.
    Nu har jag lite ide´torka. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Har ni några tips! Ca 200 kr per person har jag att förfoga över.

• Svar på tråden Vad köper man till barnens fröknar
  • MamsenJ

blommor, blomsterarragemang är väl det vanligaste. fruktkorg kanske?

• kjempejente

I vår skola där min son går har vi slutat med blommor och presenter..

Dom har ju betalt för det jobb dom gör, och städerskan på er skola får hon oxå blommor.. det hoppas jag verkligen att hon får..

• femman

En korg med lite picknick gott i kanske? Några härliga kokböcker med sommarmat?

Av föräldrarna på mitt dagis har jag alltid fått bra och trevliga saker. Bla ovanstående, en picknickryggsäck(kostar 199:- på duka), vinflaskor, presentkort, halsband,

Hoppas du hittar något som passar

• femman

Kjempejente: Vårat ekonomibiträde/städerska får alltid saker av föräldarna från de olika avd. Jag tror inte det handlar om att vi får betalt för att göra vårat jobb utan för att de känner att de vill visa sin uppskattning för att deras barn trivs.

• kjempejente

Jag har fått kämpa på de skolor mina barn gått i att ALLA ska få nått och det har inte varit självklart. Därav mitt tyckande!!

Jag som uska i ÄO får sällan och aldrig något men det tycker jag är rätt. Vill inte hamna i nått etisk klämläge..

• mooogn

Jag tänker göra två stycken tårtor till personalen (all personal ) på bonussonens förskola. Han går sin sista dag på torsdag

Arbetar själv på förskola och jag uppskattar ett litet kort. Förra året fick vi en varsin "hemmagjord" tavla av ett barn som slutade. Väldigt gulligt!

• mooogn

Iofs så är det mina kollegor (barnskötarna) som även städar, så där är det ingen risk att man glömmer någon!

• Betty Boop

Om det finns assistenter i klassen så kom ihåg att ge nåt litet till dem också! Jag jobbade förut som elevassistent i en förskoleklass. Jag var mycket som en "vanlig" fröken och höll ett extra öga på "min" elev. Jag hjälpte till med de andra barnen också tex bytte byxor när någon kissade på sig, tröstade, löste konflikter, hjälpte till med av- och påklädning, ledde vissa lektioner etc. Om min pojke var sjuk eller ledig så var jag som vilken fröken som helst. På skolavslutningen fick de två andra fröknarana varsit stort blomsterarrangemang som alla hade skramlat till och det hölls tacktal till dem personligen. Jag fick INGENTING! Tack för den liksom! Jag kände mig totalt värdelös! Fröknarna själva sa efteråt att det kändes pinsamt.

En vecka senare när "min" pojke gick sista dagen på fritids så fick jag en fin present av honom däremot. Jag blev så glad att jag fick tårar i ögonen!

• aragon

Jag har precis inhandlat till "fröknar" först funderade vi på blommor....vad annars men hur tråkigt är inte det så i år blev det en liten korg men lite kex,frukt och en flaska vin.... Faktiskt jätte uppskattat....

• Tygbiten

Betty Boop!
    Vi har två klasser som arbetar mycket tillsammans. Vår son och en pojke i den andra klassen har varsin resurspedagog alltså 4 fröknar. Dessa fröknar jobbar mycket tillsammans och har olika lektioner. När klassläraren jobbar med vår son tar resurs pedagogen hand om klassen.
    Det har aldrig varit tal om annat än att dessa resurser också ska avtackas. Första året kände jag det som om det var min sak att ordna till resursen men det skötte klassföräldrarna naturligt. Hela klassen har ju nytta av en person till.

Visst kan man se det som självklart att det är deras jobb så de inte ska behöva avtackas men jag jobbar som uska och känner när vi som personal får någon uppskattning så känns det gott.
    Städerskan får inga blommor tyvärr för det är ett helt gäng från samhall som kommer och det är 5-7 st som städar där.

• Tygbiten

Nu har jag handlat. Vi har en trevlig butik i stan som gör korgar med kaffe/the, muggar, choklad, marmelad mm.
    Så det blev en svart trådkorg, liten duk, två muggar, en liten burk marmelad, påse irish cremekaffe och lite fin choklad. Dettta inslaget i cellofan och fint snöre hoppas jag blir bra.

Svar på tråden Vad köper man till barnens fröknar