• ceccile

tror ni att ett "förlorat" barn kan återfödas...

lite konstig fråga jag vet.... men är nyfiken vad ni tror...

jag menar tex, om man har fått ett missfall eller gjort en abort och sedan blir gravid igen...
    tror ni att det kan vara "samma" barn som kommer tillbaka?

• Svar på tråden tror ni att ett "förlorat" barn kan återfödas...
  • Niike

Lite annolunda men nästan samma. Jag fick en gång höra när jag stod vid ett val till abort att gör man en abort så är det samma själ som kommer till ens nästa barn, som vid det barnet som jag gjorde abort med... Så jag tror absolut att det kan vara så...

• ceccile

ja , i mitt fall så är det precis så nu... jag gjorde abort förra sommaren och är nu gravid igen.
    har haft massa otäcka drömmar och haft dåligt samvete för aborten.... så jag vill ju gärna tro att det är så :)

• Matisse

Kanske, kanske inte, kanske hos en annan mamma. ... vet inte men detär en fin tanke.

• Niike

Vid samma tidpunkt sa hon även att, ditt barn vet varför du gör det lr varför det sker och det förlåter dig. Den själ ligger sedan i vila och väntar på ett annat tillfälle för att kanske se om det är dags.

• ceccile

vad fint sagt :)
    har jag bestämmt mig för att tro på det..
    isånna här fall finns ju liksom inget "rätt" eller "fel" så det gäller nog att tro på det som känns bra för en själv...

• MELIM

..jag vill gärna tro det.

Efter vi mist vår kille så finns det med i mina böner varje dag.
    Att han ska komma tillbaka.

Pratade med en tjej som haft MF, och hon upplevde starkt att det var samma själ som kom tillbaka nästa gång hon blev gravid.

Enligt en bok jag läst (måste rekommendera) Sylvia Browne`s "- Livet på andra sidan så gör man upp en plan för sitt liv på jorden redan innan man återföds. Och om det är sant, så varför inte komma tillbaka till samma mor?

• rubygirl

Peronsligen tror jag att man ska sörja det barn man miste som en egen individ, och välkomna det nya som en just en ny, egen person.

Men självklart är det upp till var och en att sörja och hitta tröst på sitt eget sätt.

Stor kram på dig och grattis till den nya bullen i ugnen.

• Indian

Det finns nog inga generella regler om att en själ måste försöka gång på gång, Det händer att den väntar, men den kan nog också tröttna på att vänta & försöka någon annanstans.

Det är förmodligen betydligt bättre överblick däruppifrån, så den inkommande själen kan också göra upp en plan för att komma dit den vill - genom att låta sig bli fosterbarn eller adopterad, om den de vill komma till inte kan få egna barn.

En del är fria att välja som de vill, andra kanske blir "påprackade" ett besvärligt liv för att lära något specifikt som inte funkade förra gången?

Oftast kommer man nog till själar man känt sen tidigare. Det må vara kärlek eller hat som drar, men känslor i alla fall.

Lästips Helen Wambach "Liv före livet" http://www.vattumannen.se/index.asp?Redirect=/product.asp?id%3D23391
    massregressionshypnos till före födelsen. Försökspersonerna berättade om sina känslor inför detta livet - om de kunde välja & isåfall varför de valde som de gjorde. Intressant att de flesta inte anknöt själen till fostret förrän vid 6:e månaden. Det var för tråkigt att ligga still i magen hela tiden..

Carol Bowman "Return from heaven" www.shorl.com/dedefegyfupa
    Läsvärda fallbeskrivningar om hur samma barn återkommit i familjen, fast inte alltid till samma mamma. En del intressant om abort. Hon menar att det går att tala med fostret & förklara varför det kommer vid en olämplig tidpunkt. Ibland blir det då en spontanabort

Bland Ian Stevensons insamlade reinkarnationsfall är ungefär 10% inom samma familj, har jag för mig.

• Ayla

Jag fick 2 missafll mellan min son och mina tvillingar. har sagt på skoj att de är dessa 2 som kom igen.
    Men vad vet jag :) Jag är glad att jag har dessa barnen jag har.

• Liljeblomman

Jag tror helt klart att det kan vara så, men inte alltid.

Jag tror också att för dem som förlorat t.ex. en förälder eller ett syskon tidigt i livet, är det också vanligt att de återföds som ens barn.

• MELIM

Min svägerska har precis besökt ett medium som hon känner förtroende för. När hon kom em så ringde hon till mig och berättade att mediet sagt att min lille son, Melvin, är på andra sidan och har det bra. Han väntar på att återfödas, som det barn jag väntar nu. Det behöver inte bli en pojke nästa gång.

Han sade också att det var rätt beslut att ta, det vi fick göra när vi bestämde oss för att avbryta graviditeten (se min pres). Anledningen till att allt hände var att jag skulle få en närmare relation till mitt barn, och hitta tillbaka till mig själv.

Ännu vet jag inte hur jag ska ställa mig till informatonen...
    ..jag tror inte blint på det, men till viss del tror jag kanske lite...

• Multihealer

Jo, det kan återfödas.
    Om det den väljer att göra det är en helt annan sak.

Ljus och kärlek
    Kent

• MammaJo

Jag var på en seans för några år sedan. Där fanns även ett tvillingpar (tjejer). Mediumet såg en liten pojke sitta i knäet på den ena tjejen..och då sa hon att hon varit gravid innan men att det slutade i missfall och att det nu var den pojken som ville komma tillbaka. Men det var inte tjejen själv som fått missfallet nåt år innan utan det var hennes tvillingsyster...Nu vet jag ju inte om det verkligen blev så att hon fick en pojke sen eftersom jag inte kände dem..

Svar på tråden tror ni att ett "förlorat" barn kan återfödas...