• shitvadjaghatar

En skitdum fråga ang tvättmaskinen.

Jag köpte en tvättmaskin på tradera och helt plötsligt så funkar den inte. Den är relativt ny, och jag tror inte att ägarna försökte lura oss faktiskt.Men nåt vajsing är det iallafall.

Vad gör man då?
    Ringer nån sorts tvättmaskinsgubbe?
    Som kommer hem?
    Vad kostar det?

Eller vad?

Tpfh!

• Svar på tråden En skitdum fråga ang tvättmaskinen.
  • Sigrid

Kolla tillverkarens hemsida. Kanske har de vanliga fel listade på hemsidan (eller manualen om du har den kvar). Annars kan du maila tillverkarna (eller möjligen någon återförsäljare) och se om de kan hjälpa dig.

Mamma till en son född 2005-08-02
  • shitvadjaghatar

Nä den e död!!!

Först funkade den, men kläderna täcktes i nån konstig hinna av skit.
    Asmysko.
    men jag får väl föröka kontakta tillverkaren.
    Den är ju bara 10 år gammal så den borde ju inte ge upp ännu tycker man.

Tack !!!

• HumDis
    BrideOf Rocky skrev 2006-06-04 12:07:52 följande:
    Nä den e död!!!Först funkade den, men kläderna täcktes i nån konstig hinna av skit.Asmysko.men jag får väl föröka kontakta tillverkaren.Den är ju bara 10 år gammal så den borde ju inte ge upp ännu tycker man.Tack !!!
    Bara 10 år gammal? Cool

Normal livslängd på de tvättmaskiner som säljs idag är ca 7-12 år om det inte är ett dyrare märke, t ex Miele.
    / HumDis
  • Kickans mamma

är den 10 år det nog bara att kasta den skulle jag tro....kommer va dyrt att laga förmodligen

• shitvadjaghatar

VA??

Men Gud!
    Jag trodde att den var typ "ny"
    Den är från 98.

Men varför i hela friden köper man då tvättmaskin?
    Om man inte bor i hus förstås då.
    Lägga ut massa pengar på nåt som inte håller länge alls.

Men det är så sjukt att den funkade perfekt ena dan,och andra dan så var den helt kajko.
    Jaja, då är det väl bara kasta skiten då, kostade 150 spänn så det är ju ingen jätteförlust.

Dinkanesh,
    Japp, filtret är tömt.

Tackar!

• MSI

Om en tvättmaskin kostar ca 4000kr och håller i 10 år så blir det en månadskostnad (för kapitalet) på ca 30kr i månaden. Tror det är många som kan tycka det är värt de pengarna för att kunna tvätta när man vill utan att först behöva boka tid och springa ut ur lägenheten mm.

• HumDis

BrideOfRocky: Hur länge trodde du att en tvättmaskin höll då?

Tvättar man en maskin och dagen i t ex 8 år så blir det 2920 tvättar. Har man då betalat 4000 kr blir det ca 1,37 kr per maskin. För mig är det helt klart värt de pengarna att slippa lägga 4 timmar i den allmänna tvättstugan varje vecka eller tvätta för hand.

Hade jag dessutom bara betalat 150 kr för en tvättmaskin så hade jag nog inte förväntat mig att den skulle vara varken ny eller att den skulle hålla länge. Glad

/ HumDis
  • Norrland77

När du köper en ny så se till att de tar med sig den trasiga tillbaka och slänger den åt er. Det kan ni kräva.

Vi köpte en Bauknecht med 5 år garanti för 5480:-, fick den hemkörd och monterad och de tog med den gamla.

(vi bor i hus)

Svar på tråden En skitdum fråga ang tvättmaskinen.