• Anonym (Bruden)

Fixa brösten FÖRE eller EFTER graviditet?

Jag är nästan 30 år och missnöjd med mina små bröst efter att jag bantat 20 kg. Nästa sommar skall jag & min sambo gifta oss - och efter det startar bebisverkstaden.
    Men jag vet inte NÄR jag skall op?

Ni som är EMOT behöver inte blanda sig i debatten. Jag är redan säker på min op.

• Svar på tråden Fixa brösten FÖRE eller EFTER graviditet?
  • Anonym

Efter. Annars finns det risk att hormonerna tvingar dig att göra om operationen senare samt att du kanske kan få problem med amning

• Anonym (Bruden)

Ja, det väger mot att jag op efter att jag fått barn. Men då kommer jag vara plattbröstad på bröllopet...

• Hygea

Ja, jag har gjort en op före, visserligen var det för att förminska men jag skulle gärna ha väntat om jag visste att det skulle vara SÅ svårt att kunna amma. fast jag hade ofantligt stora.. =p
    De kommer ju fyllas med mjölk, då blir de större o töjs ut ännu mer så jag skulle ha gjort det efter jag fått barn. Då får du ¨med säkerhet behålla de snygga nya fasta tuttarna!

• Mamma Jennie L

Gör det efter ...

du kan ju köpa lös tutar att ha på dig under klänningen om du vill fylla ut den lite....

• Blåkråka

bh inlägg i så fall på brölloppet, för grav (inte amningen) "förstör" brösten

• Anonym

Jag har opererat mina bröst och är nu gravid. Min kirurg har garanterat att det inte kommer göra någon skillnad på brösten efter graviditet + ammning. Ska inte heller vara några problem med att amma med inlägg.. Vilket är märkbart, för jag har redan tryckt ut några droppar rå mjölk . Jag tycker du ska operera dig nu om du vill det.

• Anonym (Bruden)

Ahhh, vad svårt *ångest*
    Någon mer som gjort det EFTER graviditet??

• IrmelinFraNorge

En tjeikompis har gjort det. Hun kan ikke sitte og amme. Hun må ligge for at melken skal komme ut. Det er jo ikke alltid det passer å ligge. Ville nok ventet til etter.

• Anonym (efter)

Jag ska göra nu efter..nackdel är att man måste vänta ett halvår efter avlutad amning. Jag har presic slutat amma och skulle ta tag i saken men fick då till svar av sköterskan att man måste vänta MINST ett halvår

• Anonym (fixade)

Jag kan bara råda dig till att göra det efter för mina bröst , är gjorda före och dom ska jag göra om snart

• Anonym

Jag gjorde det innan, då var mina bröst typiska silicon bröst. Nu efter mitt barn har de blivit mer naturliga men den fina formen är kvar. Tyvärr har jag fått bristningar o vet inte om det har med att göra att mina bröst var så spända redan innan jag blev gravid o sen under graviditeten så växte de massor. Jag hade väntat till efter så kan du sedan se hur mycket du behöver fylla!

• Anonym (:-))

en bekant har flera vänner som opererat brösten pga att dom ändrades i form o storlek efter graviditet och amning, dom är jättenöjda och jag tror det är bäst att vänta till efter man ammat eftersom brösten ofta blir "uttänjda" eller tomma efter amningstidens slut. Då är det ju bra om man kan fylla ut dom ordentligt vid operationen. Jag hade full B-kupa innan grav. o amning, nu knapp a-kupa funderar också på op men då måste jag spara ihop pengar först...

• mama82a

Efter.. ammningen töjer ut brösten (även bröst med inlägg) ...så då måste ju resultatet bli tennisboll i tubsocka ;)tyngdlagen kan man inte påverka...jag vet inte, men efter skulle jag nog välja..lycka till med vad du än väljer ;)

• Alexa

mama82: Har du silikonbröst? För då måste det ha blivit knas med dina tuttar från början.. För någon tennisboll i tubsocka ser det ju definitivt inte ut som efter man ammat.

Jag gjorde mina INNAN bröllopet för att sedan blir GRAVID EFTER. Tuttarna är snyggare än någonsin. Nu är jag gravid för andra gången och är fortfarande inte det minsta orolig att dom ens skall röra sig neråt en millimeter..
    Kan ju oxå bero på att jag har implantaten under bröstmuskeln. Och hade knappt några tuttar innan.

Jag röstar för att du skall göra dina innan bröllopet. Tänk vad nöjd du kommer att vara i klänningen och på alla underbara foton..

Lycka till med vad du än väljer.

• Alexa

Kan kanske tillägga att jag ammade i nästan 1 år...

• Anonym (efter)

lånar tråden lite..men vad är bäst under muskeln eller inte under?

• veronicaq

jag har förstorat tuttarna från a-c..inge barn. men när det är gjort med alla ungar som ska ploppas ut. så byter ja bara implantat. till ett större..så dom fylls ut
    planerat i förväg

lycka till!!

du kommer ääääääälska dina nya tuttar!!

• veronicaq

UNDER MUSKELN.då störs inte själva bröstet nånting.. så allt i bröstet funkar som de ska me amning osv

Svar på tråden Fixa brösten FÖRE eller EFTER graviditet?