• Jennie Brunflo

Fläckar på kläder

Sigrid har nu lyckats få fläckar på nästan alla sina kläder.

Någon som vet hur man tar bort redan tvättade kläders fläckar?
    Går det ens?

Jag vet att några är bananfläckar, men även andra fläckar som sambon hävdar är coca-cola. Jag är skeptiskt...hon har smakat det 1 gång och då rann det hela magen....den här fläcker sitter halsringningen på en tröja.

• Svar på tråden Fläckar på kläder
  • Trillan

Vanish det där rosa som dom gör reklam för är SKITBRA om det används på rätt sätt, ALLA fläckar försvinner! Sen är även galltvål effektivt!
    Hoppas du lyckas!

• Emma m Theodor

Galltvål? Vanish? Ta-bort? Yes?
    Jag (eller rättare sagt Theo har också fläckar som jag inte får bort. En del av dem är inte ens kul att spara när han vuxit ur dem. De ser ju solkiga ut fast de är nytvättade

• Jennie Brunflo

Aha....alltså det funkar även om fläcken tvättats en gång och liksom torkat in?
    Det är ingen ny fläck.

• Shyme

Blanda lika delar Yes och citronsyra smeta på och låtverka en liten sutnd (eller längre om du har tid). Tvätta som vanligt. HAr fått bort blåbär, tomat och andra mindre trevliga fläckar med detta....

• Trillan

Ja det funkar suveränt med vanish! Om du använder dig av pulverformatet så blandar du några delar vatten och några delar vanish å så låter du kläderna ligga i blöt ett tag å sen så tvättar du dom som vanligt, har funkat helt enormt bra för mig på både nya och gamla fläckae!

• Jennie Brunflo

OK, då ska jag testa....det är så tråkigt att gå till offentliga lokaler (ÖF, babysim, BVC) med henne när hon har solkiga kläder.

Nu ska här tvättas.

• Naimiez

Har hört att olivtvål skall vara bra men har inte provat :)

• nelly 1

Ingen som har provat att blanda Vanish i pulvret i tvättmaskinen???
    Funkar det lika bra i ¨så fall??

• Trillan

Jo jag har testat det men det funkar inte lika bra!!!! det måste jag säga, det kan ta bort lättare fläckar men det är inte mycket utan blötlägga en stund är nog det mest effektiva

Svar på tråden Fläckar på kläder