• Millimani

Flyga på tisdag, båda barnen sjuka!!!

NU har jag PANIK!
    Vi ska flyga till Bulgarien på Tisdag och båda barnen (5 mån. och 4 år)är genomförkylda. Och då menar jag rejält! Lillan är feberfri nu men forfarande rejält snuvig. 4-åringen har hög feber. Jag räknar väl med att hon är feberfri till tisdag men båda kommer att vara rejält förkylda. är orolig för flygresan. Visst får de lättare ont i öronen om de är förkylda?? Vi har fullt avbeställningsskydd ,men vi ska resa med två andra familjer. hur skulle ni ha gjort? Ska jag avboka?

• Svar på tråden Flyga på tisdag, båda barnen sjuka!!!
  • MSI

Jo man kan få ont i öronen när man är förkyld och flyger. Jag tycker du ska försöka prata med en läkare i morgon så de kan kika lite och göra en bedömning.
    Det kanske kan gå bara med hjälp av näsdroppar?

Och bestämmer ni er för att inte åka så måste du väl ändå träffa en läkare som kan skriva ut ett intyg.

• MallanFrallan

Ring och beställ läkar tid imorgon och rådfråga!

• Magiczodiac

tänk på att ge ordentligt med näsdroppar/nässpray till båda barnen innan ni lyfter. För man kan få jätte ont i öronen när man lyfter speciellt om man är förskyld.

magiczodiac
  • CoCl

När vi skulle flyga hem från vår semester föra året var vår dotter   förkyld. vi använde rejält med nässpray. Vist grät hon en del men det var när planet lyfte sen somnade hon det gick över förväntan. hon var då 6 mån

• nattinattio

jag brukar aldrig få ont, men en gång då jag vart förkyld så alltså det var hemskt!!! nu behöver det ju inte bli lika hemskt varje gång men dessutom är nu barnen genomförkylda ännu i veckan så skall de ju inte vara i solen, eller bada eller dyl, hur mycket får ni av semestern då? å ni kanske själva blivit smittade å ligger snuviga å sjuka resten av veckan, kul..

en gång var dottern (då lite över 2 år) genomförkyld å feber förvisso oxå, när vi skulle hem från teneriffa å läkaren där sa att vi inte fick åka utan blev kvar en vecka extra..

• Millimani

Lutar åt att vi får avboka resan...
    4-åringen har fortfarande hög feber och dessutom kräks hon. Har tom. kräkts upp vattnet hon dricker. Det känns inte som vi kan åka...
    Min man är inne på VC med henne nu, för att få ett intyg för avbokningen.
    Detta känns såååå tråkigt. Vi skulle åka med två andra familjer. Första gången vi skulle resa utomlands med barnen. Har bokat detta i februari.
    Känns som att mitt liv är dömt att vara innehållslöst och trist

• nattinattio

jag räknar alltid med att barn kan bli sjuka (förvisso kan man ju själv bli det eller vad som hellst kan ju hända, men risken är ju överhängande med barn de är ju oftast sjukare oftare), bokar resan så att jag vet att vi kan ta ledigt å fixa en resa nånstans några veckor efter i fall vi inte skulle komma i väg första gången. (nån skit resa finns ju alltid ledigt)

men visst det är säkert skitråkigt när man sett fram emot det så!
    men boka en ny med bättre tur

• Sasson

Millimani: Lider med er! Även om man vet att barnen kan bli sjuka så hoppas man ju att man nångång kan få göra nånting roligt!

• Millimani

Tack för tröstens ord...
    Känns ändå bättre nu när vi bestämt oss. Det har varit jobbigt att gå och vänta och hoppas att de skulle bli friska och inte veta vad man ska ställa in sig på...

• isagu

Millimani

Usch fy va tråkigt att behöva avboka! Är det "bara" förkylning & feber så går det ju bra att flyga ändå, ge alvedon och nezeril. Det är vid landning, när planet går neråt (inte vid start)som man kan få ont i öronen och näsan täpps till, så nån halvtimme före landning kan det va bra att ge nässpray.
    Kräksjuka barn är ju lite värre att flyga med, men kan ju återhämta sig snabbt, när måste ni senast avboka ?
    Vi flyger oxå på Tisdag och är lite småförkylda hela högen....får hoppas på att inte nån kräk eller magsjuka slår till här.
    Lycka till iallafall, hoppas att det rekord vänder

• CoCl

starten var värst för vår dotter men landningen var inga problem.

Svar på tråden Flyga på tisdag, båda barnen sjuka!!!