Hej!
Har jobbat som reseledare i fem år och då bl.a 6 månader på Skiathos.
Supermysig ö! Den är jätteliten men det finns ändå allt man behöver på semestern. Ett centrum med en huvudgata där man kan shoppa eller äta på mycket bra restauranger och caféer, (bl.a flera svensk-ägda) huvudgatan mynnar ut i hamnen där man kan strosa runt bland ännu fler "mat-ställen", titta på båtar eller besöka stadens borg. Här finns även nöjes-centrum med flera bra pubar och diskotek.
Det finns 69 st stränder på denna lilla ö! Det är små och stora badvikar överallt.. Sen finns det bara 2 mil asfalterad gata på hela ön, (den är inte stor som sagt!) så vill man hyra moped, cykel eller bil så går det snabbt att ta sig runt!
Bussresan till hotellen från flygplatsen tar ca 3 minuter..!
Det är en otroligt vacker ö, väldigt grön och fin, många greker har Skiathos som sitt favoritresemål. När jag jobbade där kände jag att det var ett ställe som jag själv ville åka på semester till i framtiden.
Hotellen är ofta familjeägda, dvs väldigt trevlig personal!
Kuperad natur, mycket backar och berg, flera hotell ligger högt upp, jag gick ner 7 kg utan att ens tänka på det när jag var där, bara av allt cyklande mellan hotellen..!
Som du förstår tycker jag att det är ett utmärkt resemål..!
Hör gärna av dig om du har fler frågor..
Kram Sara