• mammutten81

Blir så irriterad på de som säger att Rosenrot ökar fertiliteten!

Jag blir så irriterad, fast att jag inte borde bli det!
    Har arbetat på NaturApoteket lääänge och sedan med hälsokost på andra håll.
    Har även åkt på otaliga roliga, OCH TRÅKIGA utbildningar , seminarier m.m om olika preparat, bland annat Rosenrot.
    INGENstans har det visats studier, eller ens talats om att Rosenrot ökar möjligheterna til att bli gravid, att man gör sig mer mottaglig för spermierna i enkla ord.
    DOCK KAN sexlusten öka ( lite ska man vara medveten om), och det verkar vara detta som folk blandar ihop.
    Folk får väl tro och tycka vad man vill, det stör inte mig det minsta. MEN det som stör mig är att det ska gå ut information när man köper Rosenrot, Ginseng, Argimax, m.fl att man inte ska ta det under graviditet eftersom det ökar hjärtrytmen.
    Och en vuxen har inga problem med det så länge man inte tar blodförtunnande medel, eller är ÖVER 16 år.
    Om man avråder en person under 16 år att ta detta, hur tror ni då rekomendationerna är för ett foster?
    Det är skillnad på en vuxen kvinnas hjärtrytm och en liten böna.

Familjeliv i sig borde inte låta folk" göra reklam" för ett naturläkemedel som inte får säljas på apoteket!
    Jag är verkligen för hälsokost och liknande, men tycker att så länge folk inte förstår riskerna, utan är felinformerade så måste det finnas en gräns.

NU vill jag bara klargöra att de finns de som gillar rosenrot och andra saker, men att skriva " det är inget farligt för det fungerade på mig" osv är rent ut sagt oansvarigt.

Rosenrot har flera studier som visar ökad sexlust, det är inte det samma som att det ökar möjligheterna att bli gravid annat än att man kanske har sex oftare.

• Svar på tråden Blir så irriterad på de som säger att Rosenrot ökar fertiliteten!
  • BlåRosen

TS,, varför skulle jag inte få skriva positiva saker om RR??

Jag har bara positiva saker att skriva om RR, då jag själv testat detta å äter den än ..
    Nu inte i fertilites syfte, utan för jag är märkbart piggare
    Jag orkar mycket mer än jag gjorde tidigare samt att jag fått ett bättre minne ...

Jag skriver inte nånstans att det ökar fertiliteten utan att man blir piggare & att man orkar mer. I dom trådarna nämner jag även andra som har fått en intensivare orgasm av att äta RR, (kan jag intyga jag med )...

Jag skriver att det är en tolknings fråga detta med att folk tror att RR ökar fertiliteten. På ett sätt gör den det, då kvinnan känner sig piggare, orkar mer, intensivare orgasmer, mm...
    Av piggheten så kan kvinnan "ev" orka att ha mer sex så där av ökar "risken" för en graviditet..

Förstår du vart jag vill komma TS

• Sadie

Jag har faktiskt bara hört en enda sak om rosenrot, och det är att det är SVÅRARE att bli gravid om man äter det!

• wakkie

På mig funkade den iaf och det är jag övetygad om,! första försöket med rosenrot o jag blev gravid=) hade en rejäl Ägglossning den månaden jag åt den(månaden innan hade jag ingen äl alls) dessutom som sagt så ökar den ju sexlusten som i i sin tur gör att man vill ha mer sex=) TROR på rosenrot o har iaf jag läst sidor där det står att kvinnor som haft svårt att bli gravida- just blivit gravida efter dem börjar äta roenrot under en tid.

• bluemountain

jag testade rosenrot för att få lite mer ork och sexlust. Men det enda som hända var att min mens ballade ur helt! Kan inte svära på att det var rosenroten som var ansvarig för det, men det är det enda "annorlunda" inslaget. jag slutade med dem, fick primolut nor och nu fungerar den igen... och ingen inverkan på min sexlust överhuvudtaget heller..

• BlåRosen

bluemountin,,hur länge käkade du RR?

• HelenZ

Jag försökte bli gravid i 5 månader tills jag började äta rosenrot och vipps var jag gravid, sen om det beror på grund av rosenrot eller ej lämnar jag till de lärda att tvista.

• Sallisen

Jag har bara en sak att säga om RR, det är jag får ÄL betydligt oftare om jag äter den! Jag har PCO och därmed ÄL väldigt sällan i vanliga fall, nu har jag ätit RR i tre månader och haft ÄL två gånger! (Dvs som en "normal" mens de senaste två månaderna) Det har jag aldrig haft sedan jag fick min mens när jag var 11 år. Är nu 32.

• Catzi

Octagon: du har rätt, jag tror att det är mammuten81 som har missuppfattat det hela, för jag har inte heller hört att någon här rekommenderar rosenrot under graviditeten, utan före graviditeten - vilket är stor skillnad! Om det nu finns folk som anser att de till exempel fått mer regelbunden menscykel av rr (vilket jag själv har fått), så ÄR det säkert så.

Och bara för att ingen har forskat kring rosenrot och fertilitet så betyder inte det att möjligheten inte existerar.

• mammutten81

Hej!

Jag har inte missuppfattat det, anledningen till att jag startade tråden var just för att jag läst folk som sagt, jag blev med barn AV rosenrot och tänker fortsätta med det för jag blir så pigg, och liknande.
    JAG har inte påstått att folk inte kan få mer regelbundna ägglossningar.

• AdrianK

Mycket med naturmedel är självaktiverande. Man måste tro på't själv enligt min mening.

Svar på tråden Blir så irriterad på de som säger att Rosenrot ökar fertiliteten!