• ciaoanna

Deskutan tvål

Hejsan!
    Ska operera mig på torsdag och i informationsbroschyren står det att jag ska tvätta mig med Deskutan tvål. Sökte precis på Apotekets hemsida och hittade inte Deskutan tvål där. Vet någon om det finns att köpa eller ska man hämta det på sjukhuset?

• Svar på tråden Deskutan tvål
  • ciaoanna

Tackar så mycket för det!

• MariaViktor

Men om du ska opereras så ska du få tvål av sjukhuset! Eller kanske det är meningen att du ska duscha där när du blir inlagd?

Ring avdelingen o kolla! Jag jobbar på sjukhus och vi skickar alltid hem descutan till våra patienter eller så duschar dom hos oss!

• Svamp Bob Fyrkant

Jag fick köpa descutan när jag opererades för *hrm* 8 år sen!

• ciaoanna

Jag ska till dagkirurgin så jag ska duscha hemma...så det får bli ett besök på Apoteket idag.

• MariaViktor

Även dagkirurgisk avd har descutan, har aldrig hört att man ska köpa det själv!

• milimina

jag fick också köpa det själv när jag skulle in på gallop -03. det ligger inte framme på apoteket utan man får fråga efter det.

• Shoegal

Jag opererades i tisdags och fick snällt gå till Apoteket där det låg ute i hyllan. Tror det kostade 85-90 kr för en förpackning där man tvättade sig två ggr, en på kvällen innan och en på morgonen innan. Det beror ju på vilka instruktioner man fått från mottagningen. Det finns en mindre förpackning Descutan också.

Vet iofs inte hur stor nytta det eg är men jag tvättade snällt av mig, hår och allt, trots att det bara var fötterna som skulle opereras. De kontamineras ju ganska snabbt ändå så de tvättar ju väldigt noga innan operationen i salen. Mina fötter har nog aldrig varit så rena förr

Svar på tråden Deskutan tvål