• agtiwi

Förslag på vinterresmål?

Hej alla där ute!

Vet att sommaren just är på ingång och att de flesta längtar efter sol och bad! Men sommaren till trots kan jag inte låta bli att tänka på vintern. Vi har bestämt att vi inte ska göra några större utflykter i sommar pga att vårt yngsta barn bara är 2 1/2 månad, skulle bli jobbigt för henne att sitta i en bil allt för länge. Så vi ska åka på semester i vinter i stället, jag gillar slalomåkning och min sambo vill åka skoter. Problemet är att vi inte direkt är stenrika men inte direkt urfattiga heller, så vi vill gärna åka dit där det inte är allt för dyrt. Visst får det kosta lite, men inga miljoner. Så nu undrar jag om någon där ute har något bra förslag på vart man kan resa vintertid med tre barn inom sveriges gränser? Väntar ivrigt på svar!

• Svar på tråden Förslag på vinterresmål?
  • Arctura

Klövsjö/Vemdalen/Storhogna är ju väldigt fint och barnvänligt!

• Arctura
    Åre men det är ju ganska populärt och dyrt!

Bydalen är lite mindre och mysigt.

Åkersjön är ett litet ställe med en slalombacke och massor med skoteråkning!!
  • Arctura
    Sälen kom jag ju också på, men jag har aldrig varit där själv...
  • Arctura

Vart bor ni själva?

Tärnaby & Hemavan är också bra ställen, men lite långt att åka beroende på vart man bor...

Borgafjäll är ju också fint.

• Vindruvan

Idre fjäll har vi varit i några gånger Där åkte jag skoter för första gången.

• agtiwi

Vi bor i Zinkgruvan, 5 mil från Motala och 6 mil från Örebro. Tack för alla tips! Vissa av ställena har jag aldrig hört talas om, ska kolla upp alla era förslag innan vi bestämmer oss. Är väl snart dags att göra det, för det dröjer väl inte förrens det är fullbokat överallt!

• pluttmaja

jag e storförfjust i sälen.. Rekomenderar verkligen tandådalen/hundfjället. Finns lagom med backar, i alla färger, där finns skotrar att hyra, där finns spa,

Vi åker alltid dit

Svar på tråden Förslag på vinterresmål?