Öron som kliar
Hej! Min tjej kliar sig väldigt mycket i öronen, hon började med det när hon blev förkyld. Kan det vara öron inflammation eller liknande? Någon som vet?
Hej! Min tjej kliar sig väldigt mycket i öronen, hon började med det när hon blev förkyld. Kan det vara öron inflammation eller liknande? Någon som vet?
jag vill också veta. min son hade iof öroninflammation men han håller fortfaranbde på med sina öron hela tiden.
Min flicka är precis likadan, hon kliar sig i örat så mycket att det börjar blöda, har varit o kollat upp det men de va inget.
Samma här.
Jag tror min dotter gör det när hon är trött/somnar in.
Men jag tror hon gör illa sig till slut. Imorse hade hon rivit sig i örat.
Min son gör likadant. Men han skriker också. Fast vi har kollat så många gånger hos läkare och det är aldrig öroninflammation. Men det sägs att de kan ha tryck bakom örat efter elle i o m en förkylning. Och att detta tryck kan göra minst lika ont som öroninflammation. Trånga gångar helt enkelt. Sen vet jag många barn som gör så när de är trötta, men det gör inte min.
Han går stappligt runt bordet och sen sätter han sig med en duns på rumpan och då skriker han alltid och tar sig för öronen, precis som om dunsen gjort att det gör ont i öronen.
Min son kliar sig bakom öronen varenda gång han är trött. Vet inte varför han gör det.