• proppen

Tatueringstips??

Jag har fått ett presentkort på 1200 på en tatueringsstudio men vet inte riktigt vad jag ska göra...
    Jag har redan 5 st varav 2 är ganska okvinnliga (aik-råtta och svensk flagga) så jag skulle vilja ha något mer kvinnligt om ni förstår vad jag menar,någon som har tips på motiv?
    Ingen ros eller fjäril bara...

• Svar på tråden Tatueringstips??
  • Jii

Jag tycker att det är snyggt med svarta "mönster", tex. på vristen, ländryggen, mellan skuldrorna/nacken. Men eftersom att redan har så många så kanske de platerna är upptagna
    Eller ett band runt fotleden... något litet på underarmen... kroppen är oändlig...

• JewelGirl

Då är min första fråga: Varför något kvinnligt? Vad ska motivet innebära för dig...? Den personliga betydelsen är viktig.,....

• Jenniefager

En tribal i svanken är ALLTID snyggt! Har en själv och jag märker det att det är väldigt praktiskt. Jag visar den när jag vill och jag hinner aldrig tröttna på den!

• proppen

Skrev ju det....för att jag redan har så mycket som är okvinnligt

• proppen

upp....jag har redan tribaler med en lila ros i på benet (vaden..)

• Angelica

Jag har en bild i mitt galleri som är väldigt kvinnlig. Lite "vampig" Jag ska göra den förmodligen på vaden så fort min graviditet är över.
    Ett litet tips bara.... Titta gärna in

• proppen

Angelica: OJ vad fin den var...får jag skriva ut den?

• Bumpy

Kom ihåg att om man har en tatuering i ländryggen ger de inte alltid ryggbedövning då de kan vara rädda att bläck följer med in när de injicerar bedövningen.

Kram

• Angelica

Ja visst får du göra det. Jag gillar den skarpt.
    Vassego...

• proppen

Ska inte ta någon i svanken eftersom vi planerar barn...

• marina7712

En bra tatuerare vet var i svanken man kan ha den utan att påverka en eventuell ryggbedövning. Jag har en i svanken och han som gjorde den visste mellan vilka kotor ryggbedövning sätts så vi satte den inte där...

Tycker det är väldigt snyggt med en tatuering mellan skuldrorna!

• proppen

Vilket känns värst? Ena skuldran eller mitt emellan?
    Lite nyfiken bara så jag vet hur jag ska reagera.
    Hittade ett superfint motiv idag som det blir och tatueraren hade aldrig gjort den tidigare så han blev jätteinspirerad av att jag ville ha den....skulle kostat 2.700 men jag får den för 1.200 bara för han blev så glad,hihi

• Cybermum

Ok, kvinnligt?
    Söta björnar och hjärtan
    Neä, Välj något som känns kvinnligt för dig!
    Lycka till med tatueringen, hoppas blir den som han blev så glad för..

• Angelica

Vad kul proppen... Vad blev det för en sorts? Roligt att du fick den så mycket billigare...

Hoppas det blir bra!

• Flamman

proppen,
    hur är motivet du hittade?

• Ulli

Jag har en svart läderlänk med YIN & YANG runt anklen det tycker jag är fint och kvinnligt.
    Har även ett japanskt tecken på ena skuldran som betyder "farlig" .

Svar på tråden Tatueringstips??