• Änglatuss

Cider 2.25 och ammar förfullt

Skulle du dricka en cider, 50 cl burk med alkoholhalt 2.25%

Jag har fått höra, har du lite mjölk sofia så drick lättöl.. bla bla bla
    aldrig tänker ja.. men hur skulle ni göra?

och hur skulle ni göra med en cider 2.25%?

(sambon sitter och njuter förtillfället, jag har bara luktat och de luktar så gott på golvet ligger vår 2 månaders gamla dotter och jollrar)

• Svar på tråden Cider 2.25 och ammar förfullt
  • vichy

Jag skulle dricka det, fast førmodligen precis efter att jag ammat eller under tiden jag ammat så att jag vet att det ær ett par timmar tills næsta amning.

Jag vill tillægga att jag avstod helt från alkohol under graviditeten men har under tiden jag ammat tagit ett glas øl eller något glas vin till maten då och då.

Man måste nog sjælv kænna efter vad man vill før råden och rønen ær många och synpunkterna med.

• Rastafairy

Tittade på insider där de tog reda på av en forskare att din bröstmjölk innehåller lika mycket alkohol som en sprite eller cola tex efter ett glas vin..

så...JA ja skulle dricka.

• Tjohalia

Efter vad jag läst så ska inte det vara nån fara alls! Kommer ej ihåg exakt hur det var, men jag tror att mjölken får samma konsentration som blodet och sedan så späs det ju ut ytterligare innan det kommer i barnets blod (barnets blod får ju inte samma konsentration som mjölken på samma sätt som vårat blod inte får samma koncentration som det vi dricker). 2,25 procent är ju så lite så att man kan köra bil efter att druckit en sån, alltså får ditt blod lägre än 0,2 promille. Nåt starkare vet jag dock inte om jag skulle dricka, även om det var okej så skulle det kännas fel.... Men det finns ju helt alkoholfri cider med att köpa

~*Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den*~
  • TrollungensMamma

Du kan lugnt ta en cider å amma jag har drucket upp till 2 glas vin å de är ingen fara *allså små glas med vin.
    Bm på bvc säger att alkoholen går inte ut i bröstmjölken om man tar 2-3glas vin.
    Så ta en cider å njut

• Sailor

Senaste rönen är ju upp till två glas vin fast man ammar, jag hade lätt druckit den där cidern, om jag nu hade tyckt det var gott!

• cicia

Jag ammar for fullt och tar mig ett glas vin eller ol ibland.Sa jag skulle dricka cider.

• Sawalee

Håller med. Njut av en cider eller två...
    det gör jag emellan åt.

• ebben

absolut!! har själv delat öl med min man.......

Svar på tråden Cider 2.25 och ammar förfullt