• Änglatuss

Cider 2.25 och ammar förfullt

Skulle du dricka en cider, 50 cl burk med alkoholhalt 2.25%

Jag har fått höra, har du lite mjölk sofia så drick lättöl.. bla bla bla
    aldrig tänker ja.. men hur skulle ni göra?

och hur skulle ni göra med en cider 2.25%?

(sambon sitter och njuter förtillfället, jag har bara luktat och de luktar så gott på golvet ligger vår 2 månaders gamla dotter och jollrar)

• Svar på tråden Cider 2.25 och ammar förfullt
  • Liselle

jag skulle också drcka den...efter en undersöknbing va det värre o dricka en sprite än ett glas vin...

• Liselle

ammar samtidigt så det blev lite vajsig stavning

• snillis

Nej, jag valde att helt avstå ffrån alkohol så länge jag var gravid och ammade. För mig är det självklart att inte utsätta mitt barn för ofrivillig alkoholkonsumtion.

• Kenzie

Japp jag skulle absolut dricka, drack en själv igår. (och det var hur gott som helst ) Men då ammade jag inte på fyra timmar.

• Änglatuss

jag tog knappt ett glas, och de va så gott

(dom alkoholfria har ju så enformiga smaker)

• Karra1

Liselle skrev "efter en undersöknbing va det värre o dricka en sprite än ett glas vin... "

Där har du helt fel - däremot var det värre att ge bebisen ett glas Sprite än bröstmjölk 15 minuter(eller vad det nu var) efter mamman dryckit ett glas vin. DET är stor skillnad det.

• Viran

jag hade druckit ett glas i alla fall...

• pritt

Skulle druckit den, och JA lätt öl funkar!

• blomman10

Drick med gott samvete och njut.

• zazla

Jag skulle inte göra det men det är bara för att jag inte vet vem jag ska lita på. Vissa säger att man kan dricka två glas vin, andra säger att man inte alls kan det. Så istället för att gå och fundera så struntar jag i det helt. Jag är inte så himla sugen på det heller, det finns ju läsk som smakar typ likadant.

Svar på tråden Cider 2.25 och ammar förfullt