Dataproblem
Enligt netgears hemsida så är det en router ändå. Det är en trådlös router va? Kör ni med trådlösa nätverkskort också, eller med tp kablar?
Enligt netgears hemsida så är det en router ändå. Det är en trådlös router va? Kör ni med trådlösa nätverkskort också, eller med tp kablar?
Cilota, jo jag vet... har själv haft problemet, men om det var enbart en hubb så hade det inte gått att lösa problemet.
men som det verkar så ska det finnas nån lösning på det hela, man ska bara hitta den.
Vi hade lite problem med vår trådlösa router i början, men nu flyter det på bra.
TS, du har ingen datakunnig person som du kan fråga om han/hon kan ta en titt på det hela? Annars borde ni kunna ringa Comhems support för att få hjälp med inställningar.
Supporten säger alltid att det är fel med datorn... vet inte hur många gånger jag haft fel på 2 datorer, 3 nätverkskort som alla blev testade i båda datorerna... Dom hävdade att det fortfarande var fel på datorn, men efter en tids bråkande så skickade dom ett nytt adsl och vips så fungerade allt! (det var med Telia)
Ge inte upp, det finns någon lösning!!
Sätt på högtalartelefonen (om du har en sådan) medan du är placerad i kö så är du inte lika uppbunden medan du väntar.
Det enklaste är nog att koppla båda datorerna direkt till routern, förutsatt att du har tillräckligt med portar på den.
Annars måste man göra en bridge connection har jag för mig, och då borde ISP'n (comhem) kunna hjälpa till med vägledning, för det kan vara olika beroende på hur man loggar in tror jag.
Ahh ok, trodde du hade MODEM -> ROUTER -> DATOR 1 -> DATOR 2
Men du har då MODEM -> ROUTER -> DATOR 1&2
Har det vet du om du har twistad eller rak kabel på den till din dotters dator?
Det kan du kolla genom att jämföra sladdändarna, sitter färgerna i samma ordning på båda sidor, eller är det olika ordning på dem?
Uhm, blev lite konstigt där... Ska stå "Vet du om du har twistad..."