• wajlet

Söker mönster till gosedjur

Jag är sugen på att sy lite små gosedjur eller nå't i den stilen. Kanske en mobil, nå't att hänga i vagnen eller ett vanligt gosedjur. Är det någon som vet var man kan hitta roliga idéer eller allra helst mönster på sådana?

Vet ni om man kan köpa elastisk plysch och frotté via någon hemsida (bor låååångt från en välsorterad tygaffär)?

• Svar på tråden Söker mönster till gosedjur
  • Lella

Vad bra att du skriver en fråga om detta! Jag skulle också vilja veta! Förr fanns ju mönster på Kalikå-figurer, men jag hittar inte det nu..
    Skulle också tycka att det var kul att sy till den lilla bäsen i magen..

• snutti

Vet att Jotex har mönster om man vill sticka nån Nalle Puh figur...

• Altair

Det brukar finnas mönsterböcker på biblioteken (om man inte vill köpa egna). I Kalikås (?) böcker finns det massor av fina (och inte särskilt svåra) gosdjursmönster.

• Linda 1978

Ska höra med mamsen. Hon har allt sånt där. Hör av dig om du är intresserad av att få några kopior.

• SussEk

Kolla på bibloiteket om de har någon av Kalikås böcker. Finns också en bok som heter "Jing Jangs gosedjur", det är lite mer delar att sy ihop än på Kalikås figurer.
    Ett annat tips är att kolla om det finns nån lapptäckesmaterial/hobbyaffär i närheten. Här i Gävle finns det en sån och de har mönster på både Kalikå- och JingJang-figurer.

Svar på tråden Söker mönster till gosedjur