• ylva t

Svenska + kurdiska namn

Halli hallå, är det någon som kommer på flick+pojknamn som fungerar både på svenska och kurdiska? Eller som åtminstone kan förstås/uttalas i kurdistan/Iran och här. Helst inte för religisöa nman, vilket ju tyvärr plockar bort de allra vanligaste.
    Hittils har vi kommit på Robin, Elhias, Selma, Salma. Och det allra vackraste Nora (=ljus på kurdiska, liksom hindu och persiska tror jag).

• Svar på tråden Svenska + kurdiska namn
  • MammaJo

Alicia
    Emina
    Amina
    Evin

Edvin
    Benjamin
    Alex

några förslag från mig :)

• ylva t

Är det någon mer som har namnförslag på namn som fungerar på i kurdistan/ Iran och Sverige?
    Vi har hittat ett fint flicknamn, men inga bra pojknamn. Vore mycket tacksam för idéer...

• Selma77

Visst är det svårt med killnamn!

Själv letar jag svensk-turkiska namn. De som är vanligast är Mikael/Mikail och Dennis/Deniz, men jag letar vidare..

Lycka till!

• ylva t

Hej, jag skickar ut min namnförfrågan igen. är det någon som har framförallt fina pojk (eller androgyna) namn som passar internationellt - främst på kurdiska och svenska? Pojknamn är verkligen supersvårt för oss som inte alls är religiösa, och därför försvinner alla rätt så fina namn som Samuel, Elhias, Noah...

Svar på tråden Svenska + kurdiska namn