• Trinity78

Vuxenlekar till fest

Jag behöver hjälp med roliga lekar till vår avdelningsfest. Vi är rätt många, ca 40-50st och av blandade nationaliteter dvs alla pratar inte svenska så lekarna måste funka på engelska. Det får inte heller vara för mycket rekvisita utan enkla lekar.

Reality is a bore
  • Svar på tråden Vuxenlekar till fest
  • Majblomma12

På vår avdelningsfest fixade vi charader. Det blev jättepopulärt. Man kan ju välja tema: ordstäv, tv-serier, personer på jobbet. Alla blir delaktiga och mycket skratt garanteras.

En annan fest hade vi vinprovning - deltagarna fick gissa vilket som var spanskt, franskt, italienskt och sydamerikanskt. Populärt. Samma sak kan göras med öl, fast då får folk gissa vad som är lätt-, mellan- och starköl.

Frågesport om medarbetarna - dela in i lag.

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • Trinity78

På en nyårsfest så skulle vi gissa kända signaturmelodier från TV-serier från 70-, 80- och 90-talen. Vilka serier ska jag ha med?

Reality is a bore
  • Majblomma12

Dallas, Dynastin, Par i brott, Miami Vice, Baretta, Kojak, Charlies änglar, Magnum, Knight rider, Pantertanter, Cosby, Buffy ( ).

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • Trinity78

Oh, många bra serier! Klart att Buffy är med på ett hörn!

Reality is a bore
  • Lady Namárië

Jag ser att ni redan fått in Buffy i tråden, så jag behöver inte tipsa om den roliga leken "Sätt pålen i vampyren".

Några mer seriösa förslag:

Irländsk julafton:
    Två (eller fler) lag, en från varje lag springer fram till en pinne (per lag) som är ca en meter lång, sätter pinnen mot marken och pannan mot pinnen, snurrar tio varv och skall sedan springa tillbaka och tagga nästa person i laget innan denne får börja springa. Första laget att avsluta vinner.

Ägglopp:
    Lagtävling. Ett (kokt) ägg i en matsked vars skaft hålls mellan framtänderna + en galge mellan knäna. Spring snitslad bana en och en. Första laget att avsluta vinner.

Säckhoppning

Three-legged race:
    Bind ihop en arm och ett ben på två deltagare och låt dem springa.

Äppeldykning i hink

Skattjakt modell lättare:
    Laget måste skaka fram ett antal grejer som ger olika mycket poäng. Välj saker som de faktiskt kan ha med/på sig. Ex:

Kulspetspenna 1p
    Plåster 2p
    Röd strumpa 2p
    Hängslen 1p
    solglasögon 1p
    BH/Boxershorts 3p
    Mobiltelefon 1p
    Laddare till mobiltelefon 2p
    Chefens telefonnummer ?p
    Silverring 1p
    Snusdosa 1p
    Kapsylöppnare 1p