• hatifnattarna

Vilken färg på huset skulle ni välja?

Ja, just det? Just nu funderar vi på ljusgrått med vita knutar. Har ni andra förslag?

Svart eller rött tak? Det lutar mot rött för tillfället..

• Svar på tråden Vilken färg på huset skulle ni välja?
  • Helgona

Vi har haft ljusgrått med vita knutar...efter ett tag blir skillnaden obefintlig eftersom sole bleker...så nu är det ljusgrått/grönt fast det lutar åt vitt/grönt nästa gång

CARPE DIEM
  • Tigger is a she

Linda1976:

Aaah, där har jag också härjat och pluggat. Inte bott dock, tyvärr.

• hatifnattarna

Tack för alla svar! Trevligt med många åsikter. Just nu har vi kvar endast två alternativ.

1. Rött tak, ljuljusbeige färg med vita knutar
    2. Svart tak, mörkgrå färg med vita knutar

Vilket är finare tycker ni?

Min man röstar på alternativ 2, själv vet jag inte..

• Jica

Jag tycker mörkare beige med ljusare beige knutar....och svart tak...tycker inte om det tegelröda.. Lycka till!! Vi har vitt hus med ljusare gröna knutar och svart tak

• Gakka

Tycker alternativ 2, grått med svart tak. Vår granne målade nyss sitt hus så, och med röda dörrar. SKITLÄCKERT!!!

• Dhana

rött med vita knutar och svart tak.. fast det beror lite på vart man bor.. Det "klassiska" går alltid hem

• Angi79

blågrönt med vita knutar e finfint

Älskar sin tigerskrutt
  • hjärnladyn

Hehe.... Vi har just valt. Vi ska ha vitt hus (putsad fasad) med bourdeaxröda fönster och dörrar. Det tycker vi blir fint. Och vi får inte välja färg på taket, måste ha rött.

• hatifnattarna

F-n vad dethär är svårt. Så fort jag tror att jag har bestämt mig så kommer nån med ett förslag som låter ännu bättre

Hmm.. Röda dörrar, låter intressant, eller om man skulle ha vitt hus, rött tak och grå dörrar?

• Emilia82

här kommer ett förslag till jag var med och målade ett hus på djurgården för några år sedan...eller inte bara ett,men ett som jag gillarde färgen på det var typ...gult,mörkgult...med gråa foder och hörn..och mörkröda fönster!

usch vad svårt jag åxå sku ha att välja kulör till mitt framtida hus...finns så mycket fina kulörer!

• Emilia82

vet ej om du redan fått detta tips: men gå in på www.beckers.se , där kan man 'färglägga' hus och se hur det blir att se ut...en bra funktion!

• hjärnladyn

Har ni varit runt och kollat på andra nybyggda hus? Det kan vara bra för att se hur olika kombinationer ser ut i verkligheten!

• Lennica

Vi har ett hus byggt -02. Då målade vi det grågrönt med vita knutar.

Men nu håller vi på att måla om det i ljusgrå (lite blå nyans i) med mörkgrå knutar - blir kanonbra!

Kan tillägga att vi har svart tak.

• Malouise

Jag tycker ni ska välja ett svart tak. Men allra helst ett vinrött! Har ni sett Benders vinröda pannor? Kanonsnygga!

(¯`°?.¸ ღ när jag blir stor ska jag sluta växa ღ ¸.?°´¯)
  • hatifnattarna

Nu har vi valt! Svart tak, mörklilablått hus med vita knutar. Skitläckert! Tack för alla svar!

• kjempejente

Jag ska måla om min villa nästa år, då ska jag gå från gråblå till gröngrå...
    Svart tak

• wellah

ljusgrått med mörkgråa knutar..... fast vita är också fint..... annars tycker jag ljusbeige med vinröda knutar.... fast jag är inte så duktig på husfärger

Svar på tråden Vilken färg på huset skulle ni välja?