• Anonym (arvtagare)

Vad gör man med 5 000 kr?

Hej!

Idag är en bra dag. Har precis fått veta att jag, fattig student, har fått ärva 20 000 kr. Lite av pengarna (ca 15 000) kommer vi lägga undan till en resa som min sambo och jag ska göra nästa vinter. Men 5 000 kr tänkte vi sätta sprätt på med en gång, göra något lite extra som belöning för allt slit och snåljåphet som råder annars.

Någon som har bra tips på vad man kan göra? Tänkte gå ut och äta ikväll men vill göra något mer! Båtresa? Nej.. jag vet inte..

Ni brukar ha bra idéer! Vad hade DU gjort?

Är anonym då jag inte vill stoltsera med arvet..

• Svar på tråden Vad gör man med 5 000 kr?
  • Celindan

Grattis till arvet!! Tråkigt att det - som jag antar - är för att du förlorat en närstående...

Men men, till din fråga - ut o käka, ja!! O riktigt lyxigt också, låt notan gå på över tusingen, skäm bort er ordentligt! Sen tycker jag att ni köper något till ert hem som ni aldrig skulle få för er att lägga pengar på annars. Kanske tar in på ett riktigt lyxigt hotell för en natt o beställer in champagne o jordgubbar....
    Se till att ha roligt för varenda spänn! Finns ingen som ska missunna er det, särskilt inte om ni måste snåla i vanliga fall!!! Ha så kul!

• firhilwen

Finns det inte något speciellt som du/ni önskat ni haft råd med?

Själv "investerade" jag nästan 5000 kr i en ny cykel i måndags, bara för att jag hade råd just nu!

• MSI

En helg i Paris eller Rom eller någon annan trevlig stad?

Kika på sterlingticket.se så har de lite erbjudande om billiga flygbiljetter (sista dagen för en kampanj är idag faktiskt) och då får man en tur och retur resa för ca 500kr per person (inkl skatter). Då har ni 4000 kr kvar till hotell och boende.

Kanske kan vara trevligt?

• MSI

"hotell och boende" skulle ju givetvis vara "hotell och mat"

• Acinorev

Jag skulle absolut ta in på ett finare hotell med min man - spendera natten där och njuta av lyxfrukost nästa morgon. Se till att rummet har jacuzzi!

• MissFreckles

Men åh vad kul för er! Pengarna kunde ju inte komma mer tills sin rätt eftersom man har ganska dåligt av den varan när man studerar.

Ni har ju lagt undan 15000 kr så sätt sprätt på de andra 5000 kr! Själv skulle jag ha haft 1000 hål att stoppa dem i *L*

* Handla kläder
    * Ta en riktigt utekväll med mat, massor av drinkar, bio osv.
    * Köp ngt nytt till hemmet, blommor ,lampor ,tavlor
    * Betala hyran en månad i förväg så slipepr ni den nästa månad (bästa förslaget)

• Foris

Skulle åka på en kryssning och bo i en svithytt med bubbelpool och bastu och hela köret eller så skulle jag köpa lite inredningprylar och fixa upp hemmet.

• Anonym (arvtagare)

Tack snälla ni för alla tips! Vad goa ni är!
    Ja de kommer verkligen väl till pass. Känns som man har vunnit en miljon nästan, hehe

Vi är ju vana vid att snåla med allt så det känns skönt att kunna göra åtminstone _någonting_ extra nu! Och att kunna lägga undan 15 000 till en resa känns riktigt bra även om den ännu är långt borta!

Kram på er alla!

• hjärnladyn

En helg på spa! Avkoppling på tu man hand skulle jag satsa på om jag fick sätta sprätt på 5000!

• Anonym (Ekonom)

Om jag inte hade en massa sparpengar innan, och dessutom planerade att resa upp dessa 15 tusen, så skulle jag spara de 5 tusen som blir över.

Trist som fan, men vettigt!

• Anonym (arvtagare)

Ekonomen
    Vi har spårpengar.. ca 40 tusen, trots att vi är studenter.. DE ska vi använda den sista tiden för att slippa ta lån. Är du stolt över oss nu?
    Annars hade jag definitivt gjort som du!!

• Anonym (arvtagare)

sparpengar!

• Anonym (Ekonom)

TS. Nu blev jag ju jättestolt över er.

• CrazyOne

Tips på ANNORLUNDA saker:

* Bada med delfiner på Kolmården..
    * Klappa vargar på Kolmården
    * Hyr en LIMO och cruisa runt med champange där bak.
    * Luftballongsfärd över någon stad.
    * Hyr en båt och åk vattenskidor eller segelflyg efter och avsluta med en romantisk middag.

• Anonym

Vad kul! Jag och min man ska hyra en lyxsvit på hotell en helg, med bastu och bubbelpool och SPAgrejor, musikuppträdanden mm Kommer kosta runt 5000. Hade hellre åkt utomlands, men sådant är ju mkt dyrare i norrland, men bor du typ i Malmö, ååååååååååååååååååååk typ weekend i London, Paris???!!!!

• zazla

Åh så mysigt att tillåta sig en sånn grej Jag hade lagt in oss båda på SPA och valt till alla lyxiga behandlingar. Massage...Mmmmm

Svar på tråden Vad gör man med 5 000 kr?