• Sonen

När började era barn gå?

Jag undrar bara när era barn började gå? Ni som hade barn som gick tidigt, var ni som föräldrar också tidiga med att gå?

Dröjde det länge innan från att barnet började gå längs med möbler till det vågade släppa taget och gå själv?

• Svar på tråden När började era barn gå?
  • Sigrid

Min son har gått längs möblerna i över två månader, men han kan inte gå själv än. Han har släppt taget och stått själv några sekunder. Jag antar att jag får vänta ett tag till innan han går. Han är 10 månader nu.

Mamma till en son född 2005-08-02
  • Mandarin

Vår 10 månaders går här hemma jätte duktig 10-15 steg klar hon och att ställa sig upp utan att hålla sig i.

• Mandarin

Gått längs med möbler har hon gjort i 2 månder ca.

• laven

Min dotter gick vid 10.5 månad.
    1a Sonen började promenera omkring vid 9.5 månaders ålder.
    Den andra är bara 6.5 månade ännu och går alltså inte.

Själv tog jag mina första stapplande steg på ettårsdagen inför både mor- och far-föräldrar (ville väl stila mig, antar jag )

• En av varje

Började gå lämgs med möbler runt 10 månader och började gå med stöd runt 1 år. Först när han var 17 mån började han gå utan stöd och gick bra från första stund.
    Idag sparkar han tom boll 21 mån gammal.

• EMTO

Mina flickor gick och höll isig i ca 4månader innan de släppte taget(då var de mkt stadiga och har nästan aldrig rammlat),den första gick själv vid 14månader och den andra vid 11 månader.Det skillde även 3 månader när de började krypa den första kröp vid 8 mån och den andra vid 5 månader.

• majsunn

MIn første gikk ikke før hun var 19 mnd!
    Min andre når hun var 13 mnd.

Jeg var sen med å gå jeg også,var 18 mnd.
    Men når man sitter i en lekegrind hele dagen så sier det seg sjøl..

• Trocadero

Gå helt utan stöd, och många steg, det räknar jag som att gå!

Många räknar som när dom står och tar två-tre steg, stannar tar två steg till som att dom börjat gå!

Min började lära sig gå(ta två-tre steg och stanna upp) när hon var 8-9 månader, men hon gick på riktigt när hon blev 11 månader!!

• Majsan70

Pojke 9 månader
    Flicka 8 månader och en vecka
    Flicka 10 månader på dagen.

Jag själv gick på min ettårsdag. Sambon har ingen aning om när han började gå.

• Mandy

Ja jag håller nog med Cloudberry. Att gå måste räknas när de går mer än de kryper. Min dotter började gå längs möbler när hon var lite innan 7 månader, tog sina första steg vid 9 månader. Men det är först vid 11 månader som jag säger att hon kan gå eftersom hon släpper själv och går och går mkr mer än hon kryper.
    Och när man slutar att räkna deras setg, då kan man nog säga att de går

Min äldsta gick med stöd vid 9 månader, tog sina första steg vid 12 månader och gick sen obehindrat vid 14 månader.

Både jag och pappan gick när vi var 12 månader.

Svar på tråden När började era barn gå?