• Kiia

vätska i huvudet på ultraljud

Väntar mitt andra barn och gjorde ultraljud idag.
    Fick till vår fasa beskedet att det fann en vätskeansamling i huvudet på vår älskade bebis. Barnmorskan som gjorde ultaljudet försökte lugna oss med att det inte alls var ovanligt på foster i det här stadiet, är i v 18. En läkare ska titta på det men han hade inte tid föränn på måndag.

Finns det någon här som har erfarenhet av detta? Barnmorskan sa att det oftast försvann av sig själv och kanske skulle vara borta på måndag men jag håller på att slitas sönder av oro.

/Kiia

• Svar på tråden vätska i huvudet på ultraljud
  • delifi2

ja förstår att du e orolig, d skulle ja oxå va, har ingen erfarenhet själv men ja hopps d går bra för er, men d tror ja att d gör bm sa ju att d kan gå över av sig själv. *håller tummarna*

• celia04

hej hej.

min syster hade det och hon föddes som en alldeles frisk liten tjej, idag 17 hoppas du känner dig lugnare efter att ha pratat med läkaren.
    ~celia~

• Kiia

Var på nytt ultraljud igår med läkaren och är tyvärr inte så mycket klokare. Vätskan fanns kvar i huvudet, men ligger utanför hjärnan i något som kallas "blodkärlsnystan" ingen kan svara på hur detta kan påverka barnet men läkaren var fortfarande optimistisk inför det faktum att det skulle växa bort innan förlossningen. Om det inte var så att det var ett kromosomfel, inget tydde dock på detta men vi vill vara helt säkra och har därför bestämt oss för att göra fostervattenprov.

Provet görs onsdag eller torsdag för att utesluta kromosomavvikelser,
    Men oron kommer således att ligga kvar ända fram till februari då inget annat än att utesluta en kromosomavvikelse kan göras. Antar att vi får ta dag för dag och bara hoppas.

Finns det ingen med erfarenhet av detta?

• alan

Har ingen erfarenhet av detta men håller tummarna för allt går bra för dig!

• Zuz

Hej Tjejen! Tufft att behöva gå omkring och vara orolig!Precis som om vi inte har nog med oro! Lite skönt att Celia 04 svar till dig såg så positivt ut! Lycka till och försök att ta det lungt nu ialla fall. Tänker på dig!Mvh/Zuz

• tjej 77

Jag förstår om du é orolig. Lovar att hålla tummarna för att allt går bra!
    Kram

• helena22

Jag har varit med om en liknande sak, jag väntade en flicka som had een stor vatten samling vid nacken en cysta. De kallade också in en läkare som sa att det inte såg bra ut, utan flickan hade något som heter Tuners Syndrom, Så den lilla flickan klarade sig inte..

Så jag vet vad du går igenom och det är jobbigt tills man får svar.

Hoppas att det inte är något fel på erat barn
    kram helena

Svar på tråden vätska i huvudet på ultraljud