• Nyfiken gul

Hjälp mig nu!! Vad vill en 11-årig tjej pyssla med på sitt sommarlov??

Dottern på 11 år ska vara hos sin mormor nästan en månad o jag tänkte skicka iväg lite pyssel åt henne att ha o göra med under tiden..

Det ska vara lagom stort att kunna fås ner i en vanlig ryggsäck eller resväska så inga stora pärl-kartonger kan komma på fråga... vilket hon för övrigt har miljarder av redan...

Vad ska jag köpa??

Kritor och målarbok känns en smula uttjatat, det får hon säkert 6-7 varianter av om året...

Därför står det still i skallen på mig..

Hjälp mig nu!! Vad vill en 11-årig tjej pyssla med på sitt sommarlov??

• Svar på tråden Hjälp mig nu!! Vad vill en 11-årig tjej pyssla med på sitt sommarlov??
  • Sussannek

Halsband och andra smycken...
    Tavelramar där hon kan göra tavlor av sina sommarminnen...
    dagbok
    kamera om hon inte har det, kanske en engångs kamera till att börja med...
    sedan kan du ju skicka lite roliga brev med gåtor och pyssel/korsord mm til henne lite då och då under tiden hon e där...

lite ideér från mig...kommer nog in och hoppas kunna luska ut lite ideer från andra

• Nyfiken gul

Hmm.. halsband o sånt pyssel gör hon ju jämt här hemma o det känns inte så kul att skicka med sånt. Pärlor och sånt är liksom sånt hon får jämt i present..

Funderar på pysselböcker, men har inte lyckats hitta någon som passar.. Antingen är dom för mindre barn och superlätta elelr så blir det korsordsböcker som jag tycker är för svåra istället...

Hon är en smart 11-åring på väg in i puberteten o typ bäst i klassen men ändå en smula barnslig ibland..

Har jätteångest att hitta på presenter över huvud taget... så det här känns jättesvårt...

Hon läser INTE böcker..

• Bonanza

Kamera, film och saker till ett scrap-album? Så kan hon göra ett album med sina kort på vänner och så? Eller en lätt sudokubok? Eller ett set med små billiga kristaller så kan hon blinga sin mobil eller vad hon nu har att blinga?

• Nyfiken gul

Ja en engångskamera funderar jag på här ...

o mormor är mormor så hon lär inte få framkalla korten förrän hon kommer tillbaka hem igen... (lång historia)

Hmm.... mer förslag!

• Fjäril

Ett set att göra egna kort? Sedan kan hon skicka dem till sina kompisar. Finns på Panduro och även på BR( har det ialla fall gjort)

• Bliw

Finns färdiga pysselset på Panduros, kanske göra egna smycken?

• MARIA99

Brevskrivning kanske? det har jag älskat sen jag var 8 år & sysslar med än =)

• Amorella

Jag skulle svarat böcker - men det var ju inte populärt! Gillar hon inte att läsa någonting - inte romaner, fakta, tidningar?

Sedan älskade jag att skriva brev... Skriva dagbok och små berättelser (pinsamt tramstrams )

• Rumpelstilzchen

Jag röstar också på kamera, fast kanske en billig digital så behöver man inte framkalla allt misslyckat. Annars är scoubidou snören ett hett tips (vet inte vad de kallas på svenska, men kolla på www.yoarra.nl/eng/index.php för inspiration!)

• Nyfiken gul

Tackar för tipsen...

Nja böcker har hon inte kommit på att man kan läsa ännu... hon håller sig helst till serietidningar o seriepockets än så länge.. Favoriten är ju Witch och Winx där hon får alla tidningar o pockets som kan finnas att köpa... (bortskämd liten dam hör jag nu.. )

Just det där typiskt "flickiga" är inte så intressant för henne, hon har både brevpapper o dagböcker i drivor i sitt rum men det ligger nästan orört..

Men det här är min inköpslista så här långt:

Engångskamera
    Glitterlim i diverse färger
    Penslar
    En bunt med färgad kartong från Bokia
    Blandade klistermärken...

Men mer då???

• Fjäril

Hej igen!
    Ska det vara "pyssel" annars kanske hon vill ha hopprep, twistband, jojo, skyball, elektroniska resespel, små broderitavlor. Jag skriver kanske igen om jag kommer på något mer.

• Japonica

Min pyssliga 10åring har "snöat in" på fönsterfärg. Alltså man målar inte direkt på glas, utan på en plastfilm, och sedan lyfter man över bilden till fönster, kakel etc. så det blir som ett klistermärke, som man kan ta bort lätt som en plätt sen. Jättekul, tycker även jag.

Annars gips och formar och färg till det.

Svar på tråden Hjälp mig nu!! Vad vill en 11-årig tjej pyssla med på sitt sommarlov??